قانون استرالیا علیه فیس بوک و گوگل آمریکا را نگران کرد


مرکز تخصصی آموزش تبلیغات کشور

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، دولت آمریکا از استرالیا خواسته تا قانون پیشنهادی را لغو کند که به موجب آن فیس بوک و گوگل مجبور هستند برای انتشار اخبار به رسانه‌های محلی هزینه پرداخت کنند.

دانیل بهار و کارل اهلرز معاونان وزارت بازرگانی آمریکا پیشنهاد کرده‌اند استرالیا به جای وضع قانون مذکور بررسی بیشتری در بازارها انجام دهد و در صورت تناست یک قانون داوطلبانه تنظیم کند.

براساس قانون پیشنهادی که از پشتیبانی کمیته مجلس استرالیا نیز برخوردار است، گوگل و فیس بوک در صورتیکه نتوانند به توافقی درباره پرداخت به رسانه‌های این کشور دست یابند، مشمول داوری اجباری قیمت می‌شوند.

در سندی که از سوی آمریکا ارسال شده، آمده است: دولت ایالات متحده نگران است که تلاش از طریق قانون گذاری برای تنظیم موقعیت‌های رقابتی برخی بازیگران خاص بازار به طور آشکار دو شرکت آمریکایی، احتمالاً نتایج خسارت باری داشته باشد. چنین اقدامی نگرانی‌ها در خصوص موقعیت تجاری استرالیا در سطح بین الملل را افزایش می‌دهد.

پس از آنکه تحقیقات نشان داد شرکت‌های بزرگ فناوری قدرت زیادی در بخش رسانه اعمال می‌کنند، دولت استرالیا ماه گذشته از قانون مذکور خبر داد.

جاش فرایدنبرگ خزانه دار استرالیا در پاسخ به درخواست آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد؛ دولت استرالیا به اجرای یک قانون اجباری تعهد داد که عدم توازن قدرت چانه زنی میان پلتفرم‌های دیجیتال و رسانه‌ها را برطرف می‌کند.

مدیر کمیسیون رقابت و مصرف کننده استرالیا پس از یک بررسی ۱۸ ماهه و مشاوره‌های طولانی شامل دیدگاه‌های گوگل و فیس بوک این قانون را ارائه کرده است.


کلیه مطالب این وب وب سایت از سراسر سایت های مجاز اینترنتی از نظر قوانین کشور جمهوری اسلامی ایران تهیه شده است. در صورت مشاهده مطالب خلاف قوانین لطفا به مدیریت اطلاع دهید تا حذف گردد.

Related Posts

تبلیغ شبکه‌های اجتماعی خارجی در رسانه ملی ممنوع شد
رکورد سرعت شبکه‌های نسل پنجم شکسته شد
اعلام نگرانی رسمی آمریکا از پیشتازی چین در حوزه هوش مصنوعی
شناسایی آسیب پذیری‌های خطرناک در لینوکس