قوانین طلایی هدف‌گذاری


مرکز تخصصی آموزش تبلیغات کشور

در روزهای گذشته نکاتی زیادی در مورد اهمیت بازنگری کسب‌وکار و چگونگی انجام آن در ابتدا سال جدید و همچنین نکاتی در مورد چگونگی این ارزیابی و جنبه‌های مهم کسب‌وکار که نیاز به ارزیابی دارد عنوان کردم. در این مطلب قصد دارم به ۵ قانون طلایی در رابطه هدف‌گذاری بپردازم.

آیا تاکنون فکر کرده‌اید که در ۵ سال آینده قصد دستیابی به چه مواردی دارید؟ آیا هدف مشخص و روشنی برای خودتان در رابطه با کسب‌وکار مشخص کرده‌اید؟ آیا می‌دانید در پایان امروز قصد دستیابی به چه چیزی دارید؟

اگر می‌خواهید موفق شوید، باید هدفی را برای خود مشخص کنید. بدون داشتن هدف تمرکز نداشته و از مسیر مشخصی برخوردار نیستید. هدف‌گذاری نه‌تنها به شما اجازه می‌دهید مسیر زندگی و کسب‌وکار خودتان را دست داشته باشید، بلکه به شما اجازه می‌دهد تا از آن به‌عنوان یک بنچمارک برای تعیین موفقیت خود استفاده کنید. یک‌لحظه فکر کنید: پس‌انداز کردن در بانک تنها درزمانی دلیلی برای موفقیت شما به‌حساب می‌آید که هدف شما جمع‌کردن ثروت باشد، اما اگر در پی کار خیرخواهانه باشید، این کار برخلاف هدف شما است و برای شما موفقیت به‌حساب نمی‌آید.

بااین‌وجود برای دستیابی به هدف‌های خودتان، باید به‌خوبی بدانید که چگونه باید هدف انتخاب کنید. فقط نمی‌توانید “من می‌خواهم” و انتظار موفقیت داشته باشید. هدف‌گذاری فرایندی است که با بررسی دقیق آغازشده و در پایان کار و تلاش بسیار زیادی را می‌طلبد. در بین این دونقطه مراحل بسیار مهمی وجود دارد اطلاع از آن‌ها به شما اجازه می‌دهد اهداف قابل‌دستیابی برای خود انتخاب کنید.

پنج قانون طلایی هدف‌گذاری

۱- اهدافی انتخاب کنید که موجب انگیزش برای شما شوند

۲- اهداف هوشمندانه انتخاب کنید

۳- اهداف خود را مکتوب کنید

۴- یک نقشه راه تعیین کنید

۵- به آن وفادار باشید



کلیه مطالب این وب وب سایت از سراسر سایت های مجاز اینترنتی از نظر قوانین کشور جمهوری اسلامی ایران تهیه شده است. در صورت مشاهده مطالب خلاف قوانین لطفا به مدیریت اطلاع دهید تا حذف گردد.

دیدگاهتان را بنویسید