لزوم ایجاد تغییراتی در معیارهای سنجش موفقیت کمپین‌های بازاریابی


مرکز تخصصی آموزش تبلیغات کشور

۹۴ درصد بازاریاب‌ های ارشد سازمان‌ های مختلف بطور کلی معتقدند که آنها باید در شیوه‌ های اندازه ‌گیری میزان موفقیت کمپین ‌های بازاریابی و به عبارت بهتر معیارهای کلیدی سنجش عملکرد خود تجدید نظر کنند.

 

بر اساس یک نظرسنجی که اخیراً با مشارکت وب سایت های مطرح حوزه بازاریابی B2B Marketing و Marketo صورت گرفته، مشخص شده است که ۸۲ درصد بازاریاب ‌های ارشد شرکت ها سازمان ها بر این باورند که استفاده از معیارهای صحیح برای نشان دادن رشد بیزینس و کسب و کار یک شرکت توسط بازاریاب ‌ها، «مهم» یا «بسیار مهم» در نظر گرفته می شود.

 

به گزارش [ibazaryabi.com] به نقل از وب‌ سایت B2B Marketing، آنها اذعان دارند که برای نیل به این هدف باید یک رشته بهینه ‌سازی جدید صورت بگیرد.

 

به عنوان مثال، در حال حاضر فقط ۲۰ درصد بازاریابان ارشد این شرکت ها برای معیارهای استراتژیک (درآمد، رشد و غیره) و معیارهای تاکتیکی (نرخ باز شدن لینک، نرخ کلیک و زمان توقف در سایت) خودشان از KPI های متفاوتی استفاده می‌ کنند.

 

KPI مخفف عبارت Key performance indicators بوده و به معنای معیارهای کلیدی سنجش عملکرد در نظر گرفته می شود.

 

معیارهای کلیدی سنجش عملکرد

 

KPI های زیادی برای بازاریابی و فروش وجود دارد که البته همه آنها ممکن است برای یک شرکت کاربردی و مفید نباشد.

 

۴۶ درصد افراد حاضر در این نظرسنجی نیز گفته‌اند در حال کار بر تولید KPI هایی هستند که در بهبود کیفیت و کارایی معیارهای بازاریابی کاربرد داشته باشند.

 

این تحقیق همچنین از خوشبینی این بازاریاب ‌ها نسبت به آینده حکایت دارد.

 

از آنها سوال شد که آیا به نظر شما تا دو سال آینده توانایی‌ شما در ارزیابی و اندازه‌گیری موفقیت ‌های بازاریابی از طریق معیارهای کلیدی سنجش عملکرد بهبود خواهد یافت؟

 

۴۶ درصد اعلام کردند که آنها در این زمینه تا حدودی مطمئن هستند؛ ۲۶ درصد هم با اعتماد به نفس بیشتر، از اطمینان بسیار بالای خود در این خصوص سخن گفتند.


کلیه مطالب این وب وب سایت از سراسر سایت های مجاز اینترنتی از نظر قوانین کشور جمهوری اسلامی ایران تهیه شده است. در صورت مشاهده مطالب خلاف قوانین لطفا به مدیریت اطلاع دهید تا حذف گردد.

دیدگاهتان را بنویسید