مارکس اند اسپنسر (M&S) به دنبال یکی کردن برند و فرهنگ پس از کاهش سودآوری


مرکز تخصصی آموزش تبلیغات کشور

شرکت خرده فروشی مارکس اند اسپنسر به دنبال بازگرداندن روزهای اوج کسب و کار خود تحت
لقای “یک برند، مجموعه ای از ارزش ها و یک فرهنگ” با آماده شدن برای آینده ای دیجیتالی
می باشد. این شرکت این تصمیم را پس از آن اتخاذ کرده که کاهش شدیدی را در میزان
سودآوری سال مالی منتهی به ۳۱ مارس مشاهده کرد.

به گزارش واحد خبر آی بازاریابی، در پی یک دوره تجاری سخت و دشوار، این خرده فروش
انگلیسی شاهد کاهش ۶۲٫۱% میزان سودآوری خود پیش از کسر مالیات از ۱۷۶٫۴ میلیون پوند
در سال گذشته به ۶۶٫۸ میلیون پوند در سال جاری بوده است.

این در حالیست که بسته شدن بیش از ۱۰۰ فروشگاه این شرکت خرده فروشی در طی ۴ سال
آینده به دلیل تصمیم این شرکت برای کوچ کردن به فضای آنلاین ممکن است موجب اختلالات
زیادی در برنامه های این شرکت شود.

مدیر اجرایی این شرکت، استیو راو، که این اخبار را در یک کنفرانس خبری (۲ خرداد) اعلام
می‌کرد، اظهار داشت که تغییر فرهنگ موجود در یک کسب و کار سریعترین روش برای سرعت
بخشیدن به فرایندهای کسب و کار در داخل سازمان است تا آن مجموعه به مجموعه ای
اقتصادی و تراز اول برای فروش آنلاین تبدیل شود.

این مدیر اجرایی بیان داشت که: “ما به منظور اطمینان از وجود مسئولیت نسبت به اعمال تغییر
نیاز به ساده سازی ساختار در سطح کلی کسب و کار خود داریم.”

مارکس اند اسپنسر

با فرض اینکه این شرکت خرده فروشی به دنبال انتقال حداقل یک سوم از تجارت خود به فضای
آنلاین می باشد، باید پذیرفت که شرکت مارکس اند اسپنسر نسبت به رشد و گسترش دنیای
دیجیتال سرعت بسیار کمی داشته است – که البته این مدیر اجرایی در صحبت های خود به آن
اذعان داشت – و تاکید کرد که کارهای زیادی در پیش رو دارند.

پاسخ به خبرنگاران

در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه چرا این شرکت اینقدر دیر به این فکر افتاده
است، مدیر مربوطه پاسخ داده که: “پیش از این به فکر توسعه در این بخش بوده ایم، اما کاری
که باید انجام دهیم در واقع سرعت بخشیدن به روند تغییر است که بخشی از این روند کسب
اطمینان از در اختیار داشتن تیم های درست و تمرکز بر حوزه های صحیح – سرعت سایت،
جستجو، ویتریسن مناسب و … است.”

این شرکت در حال حاضر مشارکت هایی را با برخی از شرکت های فن آوری در جریان دارد، اما
هنوز مشخص نکرده که با کدام شرکت ها و در چه زمینه هایی مشارکت دارد.

در این کنفرانس خبری فقط خبر بسته شدن بیش از ۱۰۰ فروشگاه لباس تا سال ۲۰۲۲ به منظور
رسیدن این فروشگاه به نقطه اوج قبلی خودش تائید شد و اینکه اگر این روند یک مسابقه ماراتن
باشد، شرکت تنها ۳ یا ۴ مایل از این مسابقه را پشت سر گذاشته است.

برچسب ها: مارکس اند اسپنسر


کلیه مطالب این وب وب سایت از سراسر سایت های مجاز اینترنتی از نظر قوانین کشور جمهوری اسلامی ایران تهیه شده است. در صورت مشاهده مطالب خلاف قوانین لطفا به مدیریت اطلاع دهید تا حذف گردد.

Related Posts

شمار سایت‌های اینترنتی با هویت ایرانی از مرز یک میلیون گذشت
کشف آسیب پذیری جدید در فلش پلیر/ لزوم به روزرسانی نرم افزار
ثبت اطلاعات گوشی‌های مسافری در سامانه همتا متوقف شد
آیین نامه اجرایی استانداردسازی نظام تبادل اطلاعات کشور تصویب شد