مزایای کاربری پیام کوتاه برای اطلاع‌رسانی در مورد سفارش‌ها


مرکز تخصصی آموزش تبلیغات کشور

آیا تاکنون در مورد چگونگی برقراری ارتباط با مشتریان خودتان پس از ثبت یک سفارش در فروشگاه فکر کرده‌اید؟

 

برای بسیاری از کسب‌وکارها، ایمیل گزینه‌ای بدیهی به حساب می‌آید؛ به نسبت ارزان است، تقریباً همه کسب‌وکارها از آن استفاده می‌کنند و همه مشتریان هم یک آدرس ایمیل در اختیار دارند. اما مشکل اصلی برای شما دقیقاً در همین مرحله خودش را نشان می‌دهد، از آنجایی‌ که همه از آن استفاده می‌کنند، بنابراین ارتباطات شما در زیر انبوهی از ارتباطات دیگر مخفی می‌شود.

 

بر اساس اطلاعاتی که توسط یکی از بزرگ‌ترین ارائه‌کنندگان خدمات ایمیل بنام میل چیمپ ارائه ‌شده است، تنها ۱۷٫۳۵% از ایمیل‌های تجاری باز می‌شوند. بنابراین اگر در حال حاضر از خدمات ایمیل جهت اطلاع‌رسانی در مورد سفارش‌ها دریافت شده استفاده می‌کنید، پس بهتر است بدانید که این ایمیل‌ها ممکن است از هر ۵ مورد تنها در یک مورد توسط دریافت‌کننده باز شوند.

 

مزایای استفاده از اس ام اس(پیام کوتاه)

استفاده از پیام‌های کوتاه برای خدمات مشتریان روشی فوق‌العاده برای افزودن بر ارزش ارائه‌ شده به مشتری در مرحله پس از خرید به هفت دلیل مختلف است:

 

۱- این پیام دیده می‌شود

ارتباطات مبتنی بر پیام کوتاه از نرخ بسیار بالای باز شدن برابر با ۹۸% برخوردار می‌باشند. ارسال پیام‌های متنی همواره این اطمینان را به شما می‌دهد که مشتریان شما در هر مرحله‌ای از فرایند ثبت سفارش و تحویل محصول از وضعیت آن مطلع هستند.

 

۲- این پیام فوری است

در زمانی که مشتریان پول را به شما تحویل داده‌اند و مشتاقانه منتظر دریافت خبری در رابطه با آن از شما هستند، بهترین زمان برای استفاده از پیام کوتاه به عنوان یک ابزار ارتباطی است. ۹۰% پیام‌ها در طی مدت‌زمان ۵ دقیقه خوانده می‌شوند و مشتریان هم برای اطلاع‌رسانی فوری قدردان شما هستند.

 

The-7-Deadly-Sins-of-SMS-Marketing-And-How-To-Avoid-Them

 

۳- پیامی شخصی است

گوشی‌های موبایل وسایلی بسیار خصوصی هستند. برقراری ارتباط از طریق پیام کوتاه به منظور اطلاع‌رسانی در رابطه با فرایند سفارش و تحویل محصول نشان‌دهنده اهمیت داشتن این موضوع برای شما بوده و اطمینان و وفاداری زیادی را نسبت به شما ایجاد می‌کند.

 

۴- متناسب با رفتارهای در حال تغییر است

با رشد تجارت الکترونیک، روزانه مشتریان بیشتر و بیشتری اقدام به خرید محصولات مصرفی مختلف از طریق گوشی‌های هوشمند خودشان می‌کنند. بنابراین برقراری ارتباط با آنها از طریق روشی که بیشتر مبتنی و هماهنگ با گوشی هوشمند تلفن باشد، منطقی‌تر به نظر می‌رسد.

 

۵- به خدمات اینترنت وابسته نیست

برخی از کاربران گوشی‌های هوشمند به‌منظور ذخیره کردن باطری ارتباط اینترنت خود را قطع می‌کنند. برخی‌ها هم اصلاً ممکن است دسترسی به خدمات ۳G یا ۴G نداشته باشند. پیام کوتاه بر این مسائل مرتبط با فن‌آوری بخوبی فائق می‌آید.

 

۶- پیامی متفاوت است

استفاده از پیام‌های کوتاه موجب می‌شود تا برند شما در برابر انبوهی از پیام‌ها و تبلیغات مختلف بیشتر به چشم بیاید. با وجود کسب‌وکارهای بسیار زیادی که همگی تنها مبتنی بر اصول تجارت الکترونیک هستند، استفاده از خدمات پیام کوتاه روشی فوق‌العاده برای ارتباط برقرار کردن با مشتریان شما می‌باشد.

 

۷- فرصت‌های بازاریابی مختلف برای آینده را مهیا می‌کند

زمانی که مشتریان فعلی شما پیام‌های متنی مرتبط با خدمات مشتریان را از شما دریافت می‌کنند، نسبت به بقیه پیام‌های ترویجی شما در آینده که ارزش‌افزوده‌ای برای آنها ایجاد می‌کند بهتر عکس‌العمل نشان می‌دهند. به عنوان مثال، شما می‌توانید یک کوپن وفاداری حاوی یک کد تخفیف یا … را در کنار لینکی به محصولات فروشگاه خودتان برای آنها ارسال کنید.

 

نتیجه نهایی

پیام کوتاه توانایی و امکان بیشتری برای اطلاع‌رسانی به مشتریان در اختیار شما قرار می‌دهد، در عین حالیکه پیامی مرتبط و شخصی هم هست و به شما فرصتی برای برقراری ارتباط و تعامل با مشتری در حین فرایند ثبت سفارش و ارسال کالا را فراهم می‌آورد. این روند نه تنها موجب رضایت بیشتر می‌شود – بلکه میزان فروش شما را هم افزایش می‌دهد.

 

سوال: چقدر با موارد مطرح شده در بالا موافق هستید؟ آیا مورد دیگری هم می توانید به آنها اضافه کنید؟




لینک منبع

دیدگاهتان را بنویسید