مشتریان تبلیغات شما چه کسانی هستند؟


مرکز تخصصی آموزش تبلیغات کشور

اجازه دهید به افرادی فکر کنیم که شما مایل هستید محصولات و خدمات خود را به آنها بفروشید. به طور مشخص، این شما هستید که باید به صورت جدی درباره انها تفکر کنید.

20

  • آنها چه کسانی هستند: آیا باید سن یا جنسیت خاصی داشته باشند؟ آیا به یک زبان خاص تکلم می کنند؟ موضوعات مورد علاقه آنها چیست؟
  • آنها به دنبال چه هستند:
    • افراد از چه کلمات یا عباراتی برای جستجوی محصولات و خدمات شما استفاده می کنند؟ این کلمات و عبارات، کلید واژه هایی هستند که شما می خواهید به ازای جستجوی آنها، تبلیغ شما نمایش داده شود.
    • چه عباراتی هستند که ظاهراً به موضوع کار شما شباهت دارد، اما ارتباطی با آن ندارد؟ اینها کلید واژه هایی هستند که شما نمی خواهید تبلیغ شما به ازای آنها نمایش داده شود. به طور مثال، آن عبارت می تواند “کتاب الکترونیکی” باشد، به جای آنکه “کتاب دست دوم” باشد. اگر شما می خواهید به ازای برخی از عبارات مورد جستجو، تبلیغ شما نمایش داده نشود، در اینصورت، شما باید از کلید واژه های منفی (موسوم به Negative Keywords) استفاده کنید.
  • آنها کجا هستند: مکانی را که مشتریان بالقوه تان در آنجا هستند، در نظر بگیرید. ممکن است این مکان، در نزدیکی شما باشد، در کشوری دیگر یا حتی در سراسر دنیا.
  • آنها چه زمانی مبادرت به خرید می کنند: می خواهید که مشتریان بالقوه شما در چه زمان هایی به وبسایت شما دسترسی داشته باشند؟ بطور مثال، می خواهید که با شما تماس تلفنی بگیرند؟ می خواهید فقط صبح ها خرید کنند؟ طی ساعات کاری؟ یا فقط دز تعطیلات زمستانی؟

بررسی نکات فوق موجب می شود تا کمپین تبلیغاتی خود را بر اساس واقعیت های اساسی موجود هدف گذاری نمائید. بدیهی است توجه دائمی به این موارد، کارایی کمپین شما را چند برابر خواهد کرد.



لینک منبع

دیدگاهتان را بنویسید