مشکلات بنز و استفاده از مفهوم “آزادی” برای حل مشکلاتش…


مرکز تخصصی آموزش تبلیغات کشور

رسانه تبلیغات - مجری تبلیغات۰


بدون دیدگاه

مشکلات بنز و استفاده از مفهوم “آزادی” برای حل مشکلاتش…

دنیای تبلیغات- ثریا نوروزی– مرسدس بنز به عنوان برندی لوکس با یک سری مشکلات ویژه و مختص به خود مواجه شده است که لازم است این برند آنچه را از خدمات و محصول که به مشتریان عرضه میکند را مورد بازبینی قرار دهد. در مواجه با رقابت شدید در بازار خودرو, فروش این برند سیری نزولی داشت و گزارشات مبنی بر کیفیت پایین محصولات بنز, اعتبار (که زمانی این محصولات را دست نیافتنی جلوه میداد.) آن را خدشه دار میکرد. به منظور یافتن راه حلی برای این مشکل, مشاوره های بزرگ و سطح بالایی برای طراوت بخشی به برند و احیای آن انجام گرفت. کانسپت نشان داده شده در این عکس حول ایده استراتژیک “آزادی” در قالب سیستمی پویا و خود سازمان دهنده متمرکز است. به جای یک فضای خالی صرفا اختصاص داده شده برای برند مارک (علامت تجاری) سیستم های مدیریت هویت برند سنتی, به هر کدام از المان های هویت برند فضای آزاد مختص به خودشان داده شده است که یادآور و سمبل شهرت و تحسین آزادی های انفرادی هست. طی جلسات مشاوره, ایده “تحسین “به عنوان ایده استراتژیک به منظور هدایت افکار مخاطبین به سمت خودروهای شخصی بنز و ایده ” شراکت و پارتنرشیپ “به عنوان ایده استراتژیک پیرامون خودروهای تجاری بنز انتخاب شدند.به عنوان بخشی از یک بدنه کلی و پویا, هر کدم از المان های هویت برند در قالب یک فرمت و زنجیره از گوشه سمت چپ با یکدیگر کار میکنند و تمامی المان ها (که همگی در فضای مختص خود محفوظ هستند) در عین حال در قالب فضای آزاد بزرگتری محافظت میشوند که بواسطه اندازه نشان برند و لبه فرمت تعیین میشوند. این همان مفهومی بود که به منظور پایه گذاری مجدد برند بنز پیشنهاد داده شد.

Mercedes-Benz-Media

Mercedes-Benz-Website_pages

 

Mercedes-Benz-Freedom_reportMercedes-Benz-Brochures

Mercedes-Benz-Magazine_advert

Mercedes-Benz-Magazine_adverts

Mercedes-Benz-Billboards

 

 

 

 

نویسنده :

دبیر سرویس بین الملل دنیای تبلیغات
کارشناسی ارشد مدیریت راهبردی کسب و کار با گرایش بازاریابی ,کارشناسی ارشد آموزش زبان انگلیسی و کارشناسی زبان فرانسه ,مسئول خریدهای خارجی شرکت مارگارین


Print Friendly and PDF

برای دریافت آخرین مطالب، اخبار و تحلیل های دنیای تبلیغات پست الکترونیک خود را در کادر روبرو وارد نمایید و ایمیل ارسالی را تائید نمایید تا هیچ مطلبی را از دست ندهید!



کلیه مطالب این وب وب سایت از سراسر سایت های مجاز اینترنتی از نظر قوانین کشور جمهوری اسلامی ایران تهیه شده است. در صورت مشاهده مطالب خلاف قوانین لطفا به مدیریت اطلاع دهید تا حذف گردد.

دیدگاهتان را بنویسید