مشکل طراحی محصول چالشی برای شرکت‌ها


مرکز تخصصی آموزش تبلیغات کشور

یکی از چالش‌های بزرگی که بسیاری از شرکت‌ها در بخش طراحی محصول با آن مواجه هستند طراحی محصولی است که باب میل مصرف کننده باشد. زیرا معمولا مصرف کننده نهایی محصول و مشتریان هدف جایگاه متفاوتی برای شرکت‌ها دارند. مشتریان هدف معمولا در راس توجه تیم بازاریابی و تبلیغات قرار دارند. اما جلب رضایت مصرف کننده نهایی بر عهده تیم فروش و بخش طراحی محصول است. به همین دلیل است که مشکل طراحی محصول باکیفیت یکی از بزرگترین چالش‌هایی است که شرکت‌ها با آن مواجه هستند. زیرا در صورتی که طراحی محصول با نیازها و انتظارات مشتریان همخوانی نداشته باشد محصول نهایی که در اختیار مصرف کننده قرار می‌گیرد باب میل او نبوده و به تدریج محصولات شرکت از طرف مشتری طرد خواهند شد.

بنابراین شرکت‌ها برای رفع مشکل طراحی محصول باید قبل از هر چیز به کمک اطلاعات به دست آمده از مشتریان و تحلیل داده‌های اجتماعی به درک درستی از نیازهای مشتریان خود برسند. سپس به طراحی و تولید انبوه محصول مورد نظر اقدام کنند. تحقیقات انجام شده حاکی از آن است که کاربران و مصرف کنندگان نهایی تمایل زیادی به خرید محصولاتی دارند که کاربرد مشخصی داشته و به رفع یکی از مشکلات روزمره آن‌ها می‌پردازند. به عنوان مثال اپلیکیشن‌های مختلفی برای یادآوری داروهای مصرفی روزانه و کمک به حفظ سلامتی بیماران برای تلفن‌های همراه طراحی شده‌اند. در این میان اپلیکیشن‌هایی که واسط کاربری ساده‌تری داشته و به بهترین حالت ممکن پاسخگوی نیازهای کاربران باشند، بیشتر از سایرین مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مشکل طراحی محصول

شرکت‌ها چگونه می‌توانند مشکل طراحی محصول خود را به حداقل برسانند؟

بخش مهمی که شرکت‌ها قبل از هر چیز باید به بررسی آن بپردازند، شناسایی کاربران واقعی است. زیرا مهمترین موضوعی که قبل از طراحی محصول باید مد نظر قرار گیرد این است که هر محصول برای پاسخگویی به نیاز گروه خاصی از مردم است. اگر صاحبان شرکت‌ها بتوانند به این درک از واقعیت برسند که محصول شرکت آن‌ها قرار نیست برای تمام مردم جذاب باشد. بخش بزرگی از مشکل طراحی محصول شرکت‌ها برطرف خواهد شد. نکته‌ی بعدی نیز بحث ارزش‌آفرینی محصول است. به عبارت دیگر معمولا محصولی مورد توجه کاربران قرار می‌گیرد و برایشان جذاب است که ارزش ویژه‌ای برای آن‌ها تولید کند. بنابراین اگر محصولی بتواند با رفع نیاز مردم، زندگی آن‌ها را تسهیل کرده و ارزش ویژه‌ای برای آن‌ها ایجاد کند. به یکی از مشتریان وفادار برند مورد نظر تبدیل می‌شوند. از این رو تولید محصول باکیفیت و منطبق بر نیازهای مشتری یکی از گام‌های موثر در موفقیت ارائه و تولید محصول جدید توسط شرکت‌ها است.

همانگونه که بخش مدیریت منابع انسانی یکی از مهمترین بخش‌های هر سازمان یا شرکت است. و مدیر موفق کسی است که با اصول رفتار سازمانی آشنا بوده و قابلیت مدیریتی بالایی در مدیریت کارکنان خود داشته باشد. بخش مدیریت فروش و جلب رضایت مشتری یا کاربر نیز یکی از مهمترین بخش‌هایی است که تاثیر مستقیمی بر بخش طراحی محصول دارد. بنابراین به عنوان یک فرد متخصص برای به حداقل رساندن مشکل طراحی محصول شرکت خود، این موضوع را مد نظر قرار دهید که مصرف کننده حرف اول و آخر را در شکست یا موفقیت و پذیرش یا رد برند و محصولات شما می‌زند. بنابراین اگر برندی قادر باشد به جلب رضایت مشتری بپردازد. پیشبرد استراتژی بازاریابی احساسی آن نیز ساده‌تر خواهد بود و همین موضوع می‌تواند در بلند مدت سبب افزایش فروش شود.

یکی از مشکلات اساسی که بسیاری از برندها با آن مواجه هستند بحث قیمت محصولات است. هر چند اهداف برندها معمولا افزایش سودآوری و کسب درآمد بیشتر از طریق افزایش میزان فروش محصولات است. اما نکته مهمی که در این زمینه باید توجه قرار گیرد که کیفیت و رضایت مشتری نباید فدای افزایش سودآوری شوند. چه بسا کسب و کارهایی که به دلیل عدم توجه به نیازها و رضایت کاربران و استفاده از الگوریتم‌های قیمت‌گذاری نامناسب و ارائه محصولات بی کیفیت دچار مشکل شده و از عرصه رقابت خارج شده‌اند.

منبع


کلیه مطالب این وب وب سایت از سراسر سایت های مجاز اینترنتی از نظر قوانین کشور جمهوری اسلامی ایران تهیه شده است. در صورت مشاهده مطالب خلاف قوانین لطفا به مدیریت اطلاع دهید تا حذف گردد.

Related Posts

پیش از آنکه در یک مصاحبه شغلی در حوزه فروش شرکت کنید …
افشای موقعیت مکانی کاربران به علت نقص تولیدات گوگل
یک کارمند ناراضی در تسلا اختلال ایجاد کرد
الزام جدید رگولاتوری به اپراتورها/ لزوم تایید مشترک در خرید سرویس