مصاحبه آی تی سلام با مسعود محمدی


مرکز تخصصی آموزش تبلیغات کشور

اخیرا سایت آی تی سلام مصاحبه ای را با موسس و مدیر سایت آی بازاریابی، آقای مسعود محمدی، انجام داده است که توجه شما را به این مصاحبه جلب می کنم . . . 

سایت IbazarYabi یکی از برترین وب سایت ها در زمینه مشاوره و بازاریابی است که توانسته در طی ۵ سال فعالیت خود نظرات کاربران زیادی را به خود جلب کند. مسعود محمدی موسس این وب سایت است ، او بیش از ۸ سال است که در حوزه بازاریابی، برند، تبلیغات و فروش تحقیق و مطالعه می کند.
بیشتر از هر شخص دیگری در زمینه بازاریابی خلاق در ایران فعالیت عملی داشته است. ” پیش فروش ۱۰۴ واحد تجاری در ۴ ساعت” و ” خلق رسانه ای جدید در عرصه بازاریابی و تبلیغات ایران”، دو کار منحصر بفرد او در ایران است.

 

آیتی سلام : مسعود محمدی عزیز لطفا خودتون رو معرفی کنید؟

من مسعود محمدی مشاور ارشد بازاریابی و موسس وب سایت ibazaryabi.com هستم.
بیش از ٩ سال هست که در حوزه بازاریابی فعالیت می کنم

در حال حاضر به مشاوره بازاریابی به شرکت های مختلفی مشغول هستم و بخصوص در حوزه بازاریابی و برندینگ پروژه های بزرگ ساختمانی تمرکز ویژه ای دارم.

 

آیتی سلام : سایت آی بازاریابی چی شد که راه اندازی شد؟ ایده از کجا بود ؟
واقعیت داستان این هست که راه اندازی این وب سایت، از ایجاد یک وبلاگ شروع شد.
چون من علاقه زیادی به نوشتن داشتم و دارم این وبلاگ رو ایجاد کردم و شروع به نوشتن مقالات متعددی در حوزه تخصصی بازاریابی کردم
رفته رفته مخاطبان زیادی نوشته هام رو مطالعه می کردند و بازخوردهای بیشتری دریافت می کردم.
و تا اینجا پیش رفتم که این وبلاگ ساده شخصی تبدیل به یک وب سایت بزرگ با موضوعات مختلف در حوزه بازاریابی، برند، تبلیغات و فروش شد.
در حال حاضر نسخه ۴ این وب سایت رو راه اندازی کرده ایم.

اون زمان هنوز مفهوم بازاریابی محتوا در دنیا مطرح نشده بود

من از سال ١٣٩٠ کار خودم رو با ایجاد وبلاگ شروع کردم و در حال حاضر وب سایت ما ۵ سال قدمت دارد

بعدها که ایده بازاریابی محتوا در دنیا مطرح شد، متوجه شدم که تو همه این سال ها ما با تولید محتوا، یک برند قوی رو در ایران ایجاد کردیم.

 

مسعود محمدی

 

آیتی سلام : وبلاگ مقدمه ای برای بک سایت بزرگ است ؟ قبول دارید؟

هم هست و هم نیست
بستگی داره چه استراتژی پشت کار داشته باشیم.

 

آیتی سلام : بعد از اینکه متوجه شدید شما به صورت کاملا تصادفی برندی ایجاد کرده اید،چه کاری برای حفظ آن کردید؟
ما تا حالا هر سال وب سایت مان را با قابلیت های جدید توسعه دادیم، بطوریکه الان ۴ امین نسخه از سایت ما آنلاین است و از نظر محتوایی تیم متخصص و کارآمد و با تجربه تحریریه ایجاد کردیم که محتوا های منحصربفردی را تولید می کنیم، بگونه ای که بسیاری از سایت ها و خبرگزاری ها از محتوای ما استفاده می کنند.

ما در حال حاضر رتبه یک در گوگل با کلمه کلیدی بازاریابی هستیم
و این نشان دهنده وجود محتوا منحصربفرد و منظم است.

 

آیتی سلام : شما از یک تیم با تجربه برخوردار هستید ، وجود تیم در پیشرفت چقدر موثر است؟

واقعیت اینه که بدون داشتن یک تیم قوی و متخصص ما به هیچ وجه به این موقعیت نمی رسیدیم

برای ساخت یک برند قوی، مجبور هستید که بهترین ها رو استخدام کنید، هیچوقت یک تنه نمیشه موفق شد، باید افرادی رو که از خودتون بهتر هستند رو استخدام کنید، تا شما رو به جایگاهی که خیلی بالاتر از تصور شماست، برسونند

 

آیتی سلام : سایت شما بدنبال ساختن برند مسعود محمدی است یا برند ای بازاریابی؟

این دو برند هر دو در کنار هم شکل گرفتند، اما بزودی مسعود محمدی از آن خارج خواهد شد و تمام تمرکز ما بر روی تقویت خود وب سایت ibazaryabi.com خواهد بود.

 

آیتی سلام : مسعود محمدی کجا خواهد رفت؟کاملا حذف خواهد شد یا با ادرس جدید بالا خواهد امد؟

وب سایت کاملا شخصی راه اندازی خواهد شد برای مسعود محمدی

و در وب سایت ibazaryabi.com هیئت علمی کاملتری تعریف خواهیم کرد.
استراتژی ما در سال ٩۵ این خواهد بود که این وب سایت را متعلق به جامعه متخصصین بازاریابی ایران کنیم و نه متعلق به یک شخص و یا گروهی خاص

 

آیتی سلام : به نظر شما وب سایت جدید شما موفق خواهد شد؟

اون دیگه یک وب سایت شخصی است و صرفا جنبه رزومه ای برای بنده خواهد داشت

البته دست نوشته هایی هم در اون وب سایت هر از گاهی منتشر میشه
خیلی بدنبال تقویت اون سایت نخواهم بود

 

آیتی سلام : تیم ای بازاریابی چند نفر است ؟

ما در حال حاضر سه نفر اعضا هیئت تحریریه داریم.

دو نفر بخش فنی و امنیت سیستم ها رو بر عهده دارند و یک نفر هم بعنوان مدیر برنامه ریزی و هماهنگی فعالیت میکنه و با خود من جمعا ٧ نفر

 

آیتی سلام : وضعیت بازاریابی در کسب و کارهای ایران چگونه است؟

امروز هیچ کسب و کاری بدون برنامه بازاریابی موفق نخواهد بود.

بسیاری از مدیران در ایران ، عدم موفقیت خود را ناشی از رکود اقتصادی فعلی می دانند، در حالیکه به هیچ وجه اینگونه نیست.
امروز رفتار مصرف کننده بشدت تغییر کرده است. خبر بدتر اینکه آهنگ این تغییر رفتار، شدیدتر هم شده است.
امروز شما نمی توانید به مشتری چیزی بفروشید، بلکه این مشتری است که از شما خرید می کند.
پس مدیران ما می بایست تغییر اساسی در شیوه کسب و کار خود ایجاد کنند و مقوله بازاریابی را بسیار جدی بگیرند.

 

آیتی سلام : این روزها تمامی کاربران از فیلتر شدن درگاه های واسطه اینترنتی صحبت میکنند ، شما دلیل فیلتر شدن این درگاه ها رو چی میبینید؟

بله من هم با خبر هستم.

این اتفاق در روزهای اخر سال اتفاق افتاد و متاسفانه فضای کسب و کارهای فعال در حوزه تجارت الکترونیک ایران را بسیار مبهم کرد
در حال حاضر قضاوت کردن در مورد این اتفاق کار سختی است اما بنظر من یکی از مهمترین علت های این اتفاق، عدم ساماندهی و نظارت بر روی کالاها و خدماتی است که از سوی این درگاه ها بفروش می رسیدند.

 

آیتی سلام : رسانه ایتی سلام را دنبال میکنید؟نظرتون در مورد این رسانه؟

واقعیت این است که متاسفانه خیلی وقت نیست که با این رسانه آشنا شده ام و نظر من خیلی مفید نخواهد بود

اما در همین مدت کم هم که این رسانه را می شناسم، آهنگ رشد بسیار بالایی داشته است که برای من خیلی جالب توجه بود

 

آیتی سلام : برنامه سال ۹۵ مسعود محمدی و ای بازاریابی؟

در سال ١٣٩۵ از اردیبهشت ماه، طرح آموزش ویدئویی آنلاین در حوزه های برند، بازاریابی، تبلیغات و فروش برای اولین بار در ایران در وب سایت ibazaryabi.com راه اندازی خواهد شد.

این طرح با نام چیستا، در فضای آنلاین رونمایی خواهد شد.

 

آیتی سلام : چیستا ؟ به چه معناست ؟

چیستا به معنای الهه علم و دانش در ایران باستان است و به همین دلیل ما این اسم رو بر روی این طرح آموزشی ویدئویی آنلاین خودمون گذاشتیم.

 

آیتی سلام : با تشکر فراوان از شما و تیم همراه

منبع این مصاحبه سایت آیتی سلام است.



کلیه مطالب این وب وب سایت از سراسر سایت های مجاز اینترنتی از نظر قوانین کشور جمهوری اسلامی ایران تهیه شده است. در صورت مشاهده مطالب خلاف قوانین لطفا به مدیریت اطلاع دهید تا حذف گردد.

دیدگاهتان را بنویسید