نتایج بازاریابی به‌وسیله شبکه‌های اجتماعی در درازمدت آشکار می‌شود


مرکز تخصصی آموزش تبلیغات کشور

بررسی‌ها نشان می‌دهد استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای پیشبرد طرح‌های بازاریابی آنلاین، بسیار مهم و ضروری است ولی نتایج حاصله از این فرایند، به کندی به دست می‌آید و به صبر و حوصله فراوانی نیاز دارد.

 

شرکت رسانه‌ای Social Media Examiner که یکی از مراجع معتبر پژوهشی در حوزه بازاریابی اجتماعی محسوب می‌شود، در گزارش سالانه خود به سراغ بیش از ۵۰۰۰ بازاریاب شبکه‌های اجتماعی رفته و نظرات آن‌ها را در خصوص موضوعات مختلفی ازجمله وضعیت کنونی بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، فناوری‌های مورداستفاده در این حوزه و نیز نحوه کارآمدی آن جویا شده است.

 

خروجی کار یک گزارش ۵۷ صفحه‌ای است که اطلاعات ارزشمند و جالبی در این خصوص فراهم آورده است.

 

به گزارش  [ibazaryabi.com] به نقل از وب‌سایت Convince and Convert، نیمی از بازاریاب‌های شبکه‌های اجتماعی قصد دارند امسال با جدیت به سراغ ویدئوهای زنده بروند.

 

این امر نشان می‌دهد که ویدئوی زنده یا live video از رواج بیشتری برخوردار خواهد شد.

 

50-1

 

۱۶ درصد این بازاریاب‌ها درصددند بیش‌ازپیش از اسنپچت (Snapchat) استفاده کنند.

 

اسنپچت یک پیام‌رسان معروف موبایلی و برنامه‌ای برای ردوبدل کردن تصاویر و ویدئو است.

 

یک کارشناس به نام Jay Baer پیش‌بینی کرده این رقم در سال ۲۰۱۷ به ۵۰ درصد یا بیشتر خواهد رسید.

 

بر اساس این گزارش، ۶۷ درصد پاسخ‌دهندگان قصد دارند در فیس‌بوک نیز بیش از گذشته فعالیت کنند، هرچند رقم قابل‌توجهی از این افراد (۴۰ درصد) نمی‌دانند که آیا ترافیک آن‌ها از فیس‌بوک کاهش داشته یا بیشتر شده است!

 

نکته مهم دیگر این گزارش آن است که اصولاً بازاریابی به‌وسیله شبکه‌های اجتماعی در درازمدت جواب می‌دهد نه در کوتاه‌مدت.

 

۳۴ درصد بازاریاب‌ها گفته‌اند رسانه‌های اجتماعی باعث «افزایش فروش» می‌شود ولی زمان موردنیاز برای این فرایند «کمتر از ۱۲ ماه» است، درحالی‌که رقم بسیار بیشتری یعنی ۶۶ درصد، این زمان را «بیش از پنج سال» برآورد کرده‌اند.

 

همین موضوع در مورد ترافیک وب‌سایت‌ها نیز مطرح است: ۶۰ درصد افراد حاضر در این نظرسنجی معتقدند رسانه‌های اجتماعی، «افزایش ترافیک» را به دنبال دارد ولی در زمان «کمتر از دوازده ماه».

 

۸۷ درصد این زمان را «بیش از پنج سال» می‌دانند.

 

همین نسبت کمابیش در مورد تأثیر رسانه‌های اجتماعی بر «توسعه وفاداری هواداران» نیز مطرح است.

 

برای دریافت این گزارش می‌توانید به اینجا مراجعه کنید.

 


کلیه مطالب این وب وب سایت از سراسر سایت های مجاز اینترنتی از نظر قوانین کشور جمهوری اسلامی ایران تهیه شده است. در صورت مشاهده مطالب خلاف قوانین لطفا به مدیریت اطلاع دهید تا حذف گردد.

پاسخ دهید