نتیجه یک پژوهش: اغلب بازاریاب‌ها وقت‌نشناس‌اند!


مرکز تخصصی آموزش تبلیغات کشور

 به نظر می‌رسد بازاریاب‌ها آن چنان که باید و شاید زمان‌شناس نیستند و به همین دلیل بخشی از تلاش‌های آنها برای جلب نظر مخاطبان به هدر می‌رود.

شرکت لین‌پلام (Leanplum) اخیراً با تجزیه و تحلیل ۶۷۱ میلیون Push notification و ۱٫۴ میلیون رویداد درون برنامه‌ای (in-app)، متوجه شده که بازاریاب‌ها در استفاده از زمان ناشیانه عمل می‌کنند.

 

Push notification (پوش نوتیفیکیشن) نوعی اعلان است که طبق آن، برنامه می‌تواند پیام‌ها و رویدادهای جدید را در اختیار کاربر بگذارد، حتی هنگامی که وی از آن برنامه استفاده نمی‌کند.

 

به گزارش به گزارش [ibazaryabi.com] به نقل از پایگاه ونچربیت، شرکت لین‌پلام گفته ۶۳ درصد بازاریاب‌ها در نقاط مختلف جهان، به دلیل زمان ارسال نامناسب پیام‌ها، بخشی از زحمات خود را هدر می‌دهند.

 

14-2

 

در سراسر جهان، بین زمانی که بازاریاب‌ها پیام می‌فرستند و زمانی که کاربران این پیام‌ها را باز می‌کنند و نسبت به آنها واکنش نشان می‌دهند، توازن و همخوانی وجود ندارد و لذا بسیاری از این پیام‌ها قدیمی و منسوخ شده، کارایی خود را کمابیش از دست می‌دهد.

 

در بخشی از این گزارش تحقیقی با اشاره به این که بازاریاب‌ها معمولاً با مناطق زمانی (time zones) بیگانه‌اند، آمده است: بازاریاب‌های اپلیکیشن – به ویژه در آمریکای شمالی – فرصت تعامل با کاربران را در ساعات شب از دست می‌دهند زیرا احتمال این که کاربران اپلیکیشن‌ها، پوش نوتیفیکیشن‌ها را در ساعت ۸ شب باز کنند چهار برابر بیشتر است.

 

همچنین بازاریاب‌ها در کشورهای اروپا، آفریقا و خاورمیانه، نیمه شب پیام می‌فرستند، در حالی که در آن زمان بسیاری از کاربران خواب هستند.

 

جالب اینجاست که با وجود چنین آمار قابل تاملی، بازاریاب‌ها کماکان به ارسال پیام در زمان‌های نامناسب ادامه می‌دهند، گویی برخی و یا تعداد زیادی از آنها هنوز در حال و هوای دوران ایمیل‌های تبلیغاتی و دیگر تکنیک‌های وب-محور هستند و نتوانسته‌اند خود را با شرایط امروز و به ویژه نیازهای کاربران موبایل وفق دهند.

 

در این گزارش با تاکید بر این که شخصی‌سازی یا همان Personalization یکی از مهمترین رویکردهایی است که غفلت از آن برای بازاریاب‌ها و آژانس‌های تبلیغاتی جایز نیست، تاکید شده که پیام‌های ارسالی باید با موقعیت جغرافیایی و محل زندگی فرد متناسب باشد، در زمان مناسب ارسال گردد، و با توجه به رفتارهایی که پیشتر از کاربر دریافت شده شخصی شده باشد.

 



کلیه مطالب این وب وب سایت از سراسر سایت های مجاز اینترنتی از نظر قوانین کشور جمهوری اسلامی ایران تهیه شده است. در صورت مشاهده مطالب خلاف قوانین لطفا به مدیریت اطلاع دهید تا حذف گردد.

دیدگاهتان را بنویسید