نذری سیاسی برای تبلیغات زود هنگام


مرکز تخصصی آموزش تبلیغات کشور

رسانه تبلیغات - مجری تبلیغات۰


بدون دیدگاه

نذری سیاسی برای تبلیغات زود هنگام

دنیای تبلیغات – از ماهها قبل، بازار تبلیغات انتخاباتی زود هنگام داغ شده است، به طوری که کاندیداها تقزیباً از فرصت ها برای جذب نیرو در ستادهای تبلیغاتی خود بهره برده اند؛ از سفرهای زیارتی تا سفرهای توریستی به کشورهای دبی و ترکیه و سفره های افطاری آنچنانی در ماه رمضان.

به گزارش دنیای تبلیغات به نقل از تابناک، با آغاز دهه محرم، رنگ تبلیغات اندکی تغییر پیدا کرده و این بار کاندیداها با پدیده نوظهوری مانند، نذری های سیاسی و برپایی تکیه و حسینیه گرفته تا اجیر کردن مداح، قدم به میدان رقابت گذاشته اند.

جعفر زاده ایمن آبادی در گفت و گویی در این باره می گوید: متأسفانه ما در بسیاری موارد، حرمت ها را حفظ نمی کنیم، حال آنکه محرم حرمتی دارد و کسانی می توانند در این ماه ثواب کنند که نیتشان پاک باشد. کسانی که با نیت های دیگر به این مراسم می آیند، قطعا دچار آسیب های معنوی خواهند شد.

این نماینده مجلس گفت: کسانی که برای تظاهر و نمایش خود این کار را انجام می دهند و در حال بهره برداری از آن هستند و یا مردم را جمع کرده و تکیه زده اند و خود را برای مردم تعریف می کنند، در جریان باشند، این کارها برای امام حسین نیست و تبلیغ برای خودشان است.

وی افزود: گاه نمایندگان مجلس مجبورند در میان مردم باشند، ولی عده ای دیگر این اجبار را ندارند و کارهایی انجام می دهند که تنها برای به رخ کشیدن خود و برنامه ریزی برای کارهای سیاسی خودشان در آینده است. این افراد با وسیله قرار دادن احساسات مردم و عزاداری حسینی تلاش می کنند تا به اهداف خود برسند.

جعفرزاده ایمن آبادی گفت: دیده شده که گاهی کاندیداهای مجلس در بین عزاداران هزینه های زیادی کرده و از فرصت پیش آمده نذری های سیاسی در میان مردم پخش می کنند و گاهی ابعاد این هزینه ها بیش از چند ده میلیون تومان می شود، اگر این کارها برای احسان است، چرا در روزهای عادی این کار را انجام نمی دادند و چرا سال گذشته که هنوز بازار انتخابات داغ نشده بود، در میان مردم نبودند؟

این نماینده همچنین خاطرنشان ساخت: حتی در بین این افراد، هستند کسانی که مداح اجیر می کنند و آنان در بین مداحی خود، مدحی هم از فرد کاندیدا می کنند. البته این پدیده های نوظهور، تنها به این جا ختم نمی شود. امسال برخی از این کاندیداها برای خود حتی تکیه هایی راه انداخته اند و آنجا را محلی برای تجمعات و سخنرانی های سیاسی قرار داده اند.

اما نکته دیگر، هزینه هایی است که برای این نوع مراسم می شود. گاهی هزینه یک دهه محرم برای یک کاندیدای مجلس با یک حساب سرانگشتی، بیش از ۱۰۰ میلیون تومان می شود. مگر یک نماینده از مجلس چقدر می گیرد که حاضر است این هزینه ها را تقبل کند؟ غیر از این است که هزینه ها یا از منابع مورد دار، تأمین یا برنامه ریزی عمیقی برای جبران آن در دوران نمایندگی شده است؟!

وی در پایان افزود: اما به هر حال امروز نمی شود با این پدیده مبارزه خاصی کرد. کسی نمی تواند بگوید چرا تکیه زده اید یا چرا این همه هزینه می کنید؛ اما هیأت های نظارتی و مسئولان باید تیزبینی خاصی داشته باشند، چون معلوم است، چه کسی قصد ورود به مجلس را دارد و چه کسی کاندیدا خواهد شد؛ بنابراین، می توان با نظارت دقیق بر رفتار این افراد در زمان ثبت نام، دلیل این کارهایشان را جویا شد و اگر خلافی مرتکب شده باشند، می شود در تأیید صلاحیت این افراد مد نظر آورد.

نویسنده :

دبیر سرویس ارتباطات دنیای تبلیغات
کارشناس ارشد ارتباطات ,کارشناس رسانه و زبان انگلیسی ,ویراستار کتب تخصصی بازاریابی


Print Friendly and PDF

برای دریافت آخرین مطالب، اخبار و تحلیل های دنیای تبلیغات پست الکترونیک خود را در کادر روبرو وارد نمایید و ایمیل ارسالی را تائید نمایید تا هیچ مطلبی را از دست ندهید!




لینک منبع

دیدگاهتان را بنویسید