نظارت ۲۰ ساله بر سیاستهای حریم شخصی فیس بوک


مرکز تخصصی آموزش تبلیغات کشور

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، به گفته یک منبع آگاه به نظر می‌رسد فیس‌بوک و کمیسیون تجارت فدرال آمریکا در حال دستیابی به یک توافق هستند که طبق آن سازمان مذکور از آن به بعد ۲۰ سال بر سیاست‌های حریم شخصی شبکه اجتماعی نظارت کند.

پس از رسوایی کمبریج آنالایتیکا و سوءاستفاده از اطلاعات میلیون‌ها کاربر، کمیسیون تجارت فدرال آمریکا تحقیقاتی درباره این شرکت بزرگ فناوری را آغاز کرد و اکنون به نظر می‌رسد این سازمان با فیس‌بوک به توافق‌هایی دست یافته است.

همچنین پیش بینی می‌شود فیس‌بوک جریمه‌ای ۳ میلیارد دلاری برای افشای اطلاعات کاربران بپردازد اما دو منبع آگاه به امر اعلام کرده‌اند در هفته جاری در این باره توافقی صورت نمی‌گیرد.

همچنین یکی از این منابع نیز اعلام کرد تسویه فیس‌بوک با کمیسیون تجارت فدرال نیز احتمالاً در ماه آتی انجام شود.

این در حالی است که برخی نمایندگان آمریکا وجوه احتمالی تسویه میان کمیسیون تجارت فدرال و فیس‌بوک را نقد کرده‌اند. طبق آنچه تاکنون مشخص شده این تسویه سبب می‌شود میزان نظارت بر سیاست‌های مربوط به حریم شخصی بیشتر شود و همچنین این شرکت در سیاست گذاری و قانونمند کردن توسعه دهندگان اپلیکیشن‌های طرف سوم قاطعانه تر عمل کند.

در همین راستا ریچارد بلومنتال (از نمایندگان دموکرات) و جاش هاولی (از نمایندگان جمهوری خواه) در نامه‌ای به کمیسیون تجارت فدرال اعلام کرده‌اند حتی جریمه ۵ میلیارد دلاری برای این شرکت بسیار اندک است و مقامات ارشد فیس‌بوک از جمله مارک زاکربرگ باید شخصاً مسئولیت را بر عهده گیرند.


کلیه مطالب این وب وب سایت از سراسر سایت های مجاز اینترنتی از نظر قوانین کشور جمهوری اسلامی ایران تهیه شده است. در صورت مشاهده مطالب خلاف قوانین لطفا به مدیریت اطلاع دهید تا حذف گردد.

Related Posts

موبایل ارزان قیمت با قابلیت فیلمبرداری قدرتمند عرضه شد
رابط کاربری پیام رسان «آیگپ» به روزرسانی شد
سامانه رادیوتلسکوپ فضایی به بهره برداری رسید
کاهش کلاهبرداریهای پیامکی/ درآمد خدمات ارزش افزوده ۳۰درصد افت کرد