نقش بازاریابی در صنعت بیمه


مرکز تخصصی آموزش تبلیغات کشور

امروزه استفاده کاربردی از فرایندهای مرتبط با بازاریابی، تبلیغات، برندسازی و فروش به‌قدری اهمیت پیداکرده که نقش آن در صنایع مختلف مصرفی و غیر مصرفی و به‌ویژه در صنعت بیمه نیز موردبررسی کارشناسان قرار می‌گیرد.

 

به گزارش [ibazaryabi.com] به نقل از وب‌سایت ama.org، بررسی‌های شرکت Velocify نشان می‌دهد آن دسته از آژانس‌های بیمه که بودجه بیشتری به بازاریابی اختصاص می‌دهند، درآمد بالاتری کسب می‌کنند.

 

بنا به نظرسنجی Velocify، آن دسته از سازمان‌های بیمه که ۱۵ درصد یا بیشتر از درآمد خود را صرف بازاریابی می‌کنند، احتمال این‌که رشد قابل‌توجهی در درآمدهای خود را شاهد باشند زیاد است.

 

شرکت مزبور با نظرسنجی از بیش از ۱۰۰۰ آژانس فعال صنعت بیمه به این یافته‌ها رسیده است.

 

صنعت بیمه

 

برخی دیگر از یافته‌های این پژوهش به این شرح است:

 

بیمه‌گرهایی که کمتر از ۵ درصد سود خود را به بازاریابی اختصاص می‌دهند، احتمال این‌که سود آن‌ها ثابت بماند، سه برابر است؛ در مقابل بیمه‌گرهایی که ۱۵ درصد یا بیشتر از سود خود را صرف بازاریابی می‌کنند، احتمال این‌که سود آن‌ها سال‌به‌سال بیش از ۲۰ درصد افزایش پیدا کند بالاست.

 

بااین‌حال بیمه‌گرها باید مراقب باشند که به‌طور افراطی به فناوری پایبند نشوند و از آن‌سو، حفظ مشتری (Customer Retention) را از یاد نبرند.

 

Chris Backe مدیر سرویس‌های مالی Velocify می‌گوید انقلاب دیجیتال، شیوه‌ای که مردم برای خرید بیمه استفاده می‌کنند را متحول ساخته است و مطالعه اخیر ما نشان می‌دهد برای آن دسته از آژانس‌های بیمه‌گر که می‌خواهند رشد کنند، فناوری به‌طور فزاینده‌ای مهم است.

 

نظرسنجی Velocify همچنین نشان می‌دهد در سازمان‌هایی که بیش از ۱۵ درصد برای آمیخته بازاریابی (marketing mix) خود هزینه می‌کنند، نرخ حفظ مشتری حدود ۸۱ درصد است ولی این نرخ برای سازمان‌هایی که ۵ درصد یا کمتر هزینه می‌کنند، نزدیک به ۸۶ درصد هست.

 

این گزارش می‌گوید اگر شما شدیداً در بازاریابی سرمایه‌گذاری کنید و بر حفظ مشتری متمرکز شوید، از بزرگ‌ترین فرصت برای رشد برخوردار خواهید بود.

 

شرکت Communispace نیز در مطالعات اخیر به این نتیجه رسیده که کمتر از نیمی از نسل هزاره سوم (Millennials) به بیمه درمانی خود به‌عنوان بخشی از راهکار کلی حفظ سلامت خویش اهمیت می‌دهند.

 

به همین دلیل بازاریابی می‌تواند کماکان در صنعت بیمه حائز اهمیت بوده و نقش‌آفرینی کند.

 

یافتن بهترین راه برای برقراری ارتباط با افراد این نسل می‌تواند برای کسب موفقیت‌های بلندمدت شرکت‌های بیمه ضروری باشد.

 


کلیه مطالب این وب وب سایت از سراسر سایت های مجاز اینترنتی از نظر قوانین کشور جمهوری اسلامی ایران تهیه شده است. در صورت مشاهده مطالب خلاف قوانین لطفا به مدیریت اطلاع دهید تا حذف گردد.

دیدگاهتان را بنویسید