نگاهی به سه طرح پیشنهادی برند شهری اصفهان


مرکز تخصصی آموزش تبلیغات کشور

رسانه تبلیغات - مجری تبلیغات۰


بدون دیدگاه

نگاهی به سه طرح پیشنهادی برند شهری اصفهان

دنیای تبلیغات- آنا جلوه- شیرازی ها سالهاست در موردش صحبت میکنند اما اصفهانی ها وارد عمل شدند تا شهرشان را در خیل شهرهایی که در دنیا برند هستند، برند کنند.
به نظر میرسد فراخوانی زدند و طوطیان شکر شکن، شعاری در خور اصفهان گفتند و لوگوتایپی طراحی کردند.لوگوها را در سایتی گذاشتند و دعوت کردند از صاحبان ذوق و سلیقه که رای دهند به آنهایی که چشم و دل نواز ترند و برای شهری به شهرانگی اصفهان برازنده تر…
ما هم از سر کنجکاوی و شیطنت، سه طرحی را که دلمان را و قلممان را قلقلک دادند انتخاب کردیم برای نوشتن…
به E=MC2  که نگاه میکنی به سرعت نور سیبیل انیشتین به ذهنت می آید که تابعیت آلمانی دارد حالا برای تعدیل موضوع نگاهی هم میکنی به قلبی که اوضاع را تلطیف کرده و ردی از طراحی های ایرانی وسط معروف ترین معادله ی دنیا !
البته از حق که نگذریم انتخاب فیروزه ای های فونت، یاد کاشی کاری های اصفهان را در ذهن زنده میکند، اما باز هم نتوانسته از خشکی فرمول انقدرها کم کند تا به دلت سی و سه پل بزند از شبهای زاینده رود…

 

2a

3a

1a
اینکه ما ایرانیان در کل تاریخ بشر تکیه کردیم به کاخ هایی که داشتیم و مدام سر داده ایم که این بودیم و تمام جاه و جلال جهان ریشه ی اصلیش در خاک ما است از چند هزار سال پیش، پدیده ی تازه ای نیست اما وقتی خطرناک میشود که فکر کنیم درهای این شهر قرار است به روی توریستهایی از شهرها و کشورهای دیگر باز شود. شهرهایی که شاید هر کدام در مورد شکوه شهرهایشان داستانی داشته باشند که صد البته بولد و بزرگ داد نمیزنند که این همه که میبینید خود ماست و تنها از آنِ ماست !!
یک جهان شکوه در کنار دایره ای که درونش نوشته ۳۶۰ درجه انگاری میخواهد حتما یادمان بیاورد دایره ۳۶۰ درجه است و همین اصفهان دایره وار که نقش و نگارهایش، میدان هایش همه دایره ای با شکوه هستند را به مخاطب یادآوری کند.
یک جهان شکوه در اصفهان، Majestic معنی شده واژه ای پر رمز و راز در زبان انگلیسی که شاید خیال کپی رایترهایش راحت بوده است که هر توریستی با حداقل های دانش انگلیسی این واژه ی جذاب را میشناسد و میداند و حتما امیدوار بودند شکوه اصفهان بعد از سفرشان تعریف تازه ای از majestic را در ذهنشان به یادگار بگذارد.
انتهای داستان، چه اصفهان را از ورای فرمول جهانی محاسبه ی سرعت نور بشناسی، چه ادعا کنی که هم

 

ه چیز ما هستیم و چیزی غیر از ما نیست و چه دایره وار بچرخی در شکوه شهر، امیدوارم کار برند سازی شهری به شکوه اصفهان در این نیم خطی ها خلاصه نشود.

نویسنده : آنا جلوه

مشاور تبلیغات و برندسازی
عضو هیئت تحریریه دنیای تبلیغات


Print Friendly and PDF

برای دریافت آخرین مطالب، اخبار و تحلیل های دنیای تبلیغات پست الکترونیک خود را در کادر روبرو وارد نمایید و ایمیل ارسالی را تائید نمایید تا هیچ مطلبی را از دست ندهید!



کلیه مطالب این وب وب سایت از سراسر سایت های مجاز اینترنتی از نظر قوانین کشور جمهوری اسلامی ایران تهیه شده است. در صورت مشاهده مطالب خلاف قوانین لطفا به مدیریت اطلاع دهید تا حذف گردد.

دیدگاهتان را بنویسید