مرکز تخصصی آموزش تبلیغات کشور
اگر یک فروشگاه آنلاین در اختیاردارید، باید همواره اطلاعات کافی و بهروز در رابطه با هر یک از این خصوصیات هفتگانهای که خریداران آنلاین از شما و تجربه خرید آنلاین خود انتظار دارند، داشته باشید.
امروزه اینترنت سراسر دنیا را فراگرفته است. این روزها، تقریباً پیدا کردن هر چیزی بهصورت آنلاین امکانپذیر است. بهخوبی میدانید و میتوانید شاهد باشید که اینترنت هر جنبهای از زندگی را آسانتر کرده است و خرید آنلاین حوزهای است که در آن راحتی و آسودگی بهخوبی میدرخشد. در دنیایی که اغلب افراد برای زمان و پول ارزش بسیار زیادی قائل هستند، خریداران در حال شروع به انجام اغلب خریدهای خود بهصورت آنلاین هستند. این موضوع به این معناست که اگر شما تاجری هستید که به دنبال جذب خریداران آنلاین است، باید بهخوبی اطمینان داشته باشید که ویترین اینترنت محور شما مجهز به این خصوصیات است:
۱- گزینهای برای مشاهده نسخه موبایل وبسایت
خریداران آنلاین بدون توجه به نوع وسیلهای که برای دیدن و ورود به وبسایت شما استفاده میکنند، همواره باید با آسودگی و فوریت در دسترسی به وبسایت شما روبرو باشند. به عبارتی طراحی سایت شما همواره باید زیرساختی پاسخگو نسبت به نیازهای مشتری داشته باشد و امکانات آن در هرجایی و در هرزمانی برای تمامی مشتریان قابلاستفاده باشد. انواع قدیمیتر طراحی خیلی مناسب و انعطافپذیر نسبت به اندازههای مختلف صفحههای نمایش موجود امروزی نبود. بنابراین باید توجه داشت که وبسایت شما و محتوای آن بر روی دستگاهی که به اینترنت وصل میشود، قابلدسترس باشد و تمام ویژگیها و عملکرد آن بهراحتی و فوریت قابلاستفاده باشد.
۲- گزینههایی رقابتی برای حمل کالا یا حتی حمل رایگان
سال گذشته شرکت پست آمریکایی UPS تحقیقی را انجام داد که جزئیات این تحقیق را میتوانید در این فایل مشاهده کنید. بر اساس این تحقیق ۸۱% از خریداران ارسال و حمل رایگان محصول را بهعنوان مهمترین و تعیینکنندهترین عامل و انگیزاننده در خرید آنلاین خود معرفی کرده بودند. شاید باور نکنید که خریداران آنلاین تا چه اندازه انعطافپذیر هستند، اما بسیاری از سبدهای خرید تنها پس از اضافه شدن و مشخص شدن هزینه حمل توسط خریدار رها میشوند. همین تحقیق اعلام میکند که ۵۸% از خریداران مایل بهاضافه کردن یک یا چند قلم کالایی دیگر برای دریافت امتیاز حمل رایگان هستند. خوب این اطلاعات چه معنایی دارد، جز اینکه شما باید بازار هدف خود را بهخوبی بشناسید و بر اساس سلیقه آنها و نوع محصول گزینههای مختلف رقابتی برای حمل محصول را ارائه کنید؟
۳- امکان حرکت کردن آسان کاربر در وبسایت و همچنین امکان جستجو ساده و بیدردسر
آیا فروشگاه آنلاین شما کاربرپسند است؟ اگر مطمئنید از چند دوست صادق خود بخواهید تا چرخی در آن بزنند و بازخوردی در این رابطه به شما بدهند. این تکنیک ساده، اما بسیار حیاتی، تکنیکی است که اغلب نادیده گرفته میشود. خرید از فروشگاه آنلاین شما باید به شیوهای طراحی شود که خرید از آن نسبت به مراجعه به یک فروشگاه فیزیکی بهمراتب سادهتر باشد. کاربران باید بهراحتی در سایت شما از صفحهای به صفحه دیگر بروند، محصولات را جستجو کنند و پس از انتخاب خیلی سریع و ساده قادر به پرداخت وجه باشند. گزینه جستجو در سایت باید بهگونهای باشد که برای افراد بیاطلاع از نام کامل و دقیق محصول کاربردی باشد، یعنی گزینهها و پیشنهادهای نزدیک به خواسته مشتری را هم معرفی کنند.
ادامه دارد . . .
کلیه مطالب این وب وب سایت از سراسر سایت های مجاز اینترنتی از نظر قوانین کشور جمهوری اسلامی ایران تهیه شده است. در صورت مشاهده مطالب خلاف قوانین لطفا به مدیریت اطلاع دهید تا حذف گردد.