مرکز تخصصی آموزش تبلیغات کشور
۶۷% سرنخ بیشتر مزیتی است که سایت های تجارت الکترونیک با داشتن وبلاگ از آن بهره مند هستند.
اگر از میزان اثربخشی یک وبلاگ برای فروشگاه تجارت الکترونیک خود در شگفت هستید، باید به این نکته هم توجه داشت که اعداد و ارقام هرگز به ما دروغ نمی گویند:
– هر یک دلاری که برای بازاریابی محتوایی هزینه می شود، سه برابر سرنخهای بیشتر نسبت به بازاریابی سنتی تولید میکند.
– ۶۰% از مردم پس از اینکه مطلبی را در مورد یک محصول یا خدمت میخوانند، در پی یافتن و خرید آن بر می آیند.
– ۹۰% از خریداران اغلب محتوای اختصاصی را مفید و سودمند میدانند.
– ۸۲% از مشتریان پس از خواندن یک محتوای اختصاصی فکری مثبتتر نسبت به برند مربوطه پیدا میکنند و ۷۸% نیز اعلام کردهاند که پس از این مرحله ارتباط و احساس بهتری نسبت به برند پیدا میکنند.
اگر تاکنون به اثربخش بودن محتوا و وبلاگ برای یک وبسایت شک داشتید، احتمالا با دیدن این اطلاعات که تنها گوشه بسیار کوچکی از اثرات محتوا بر وبسایتهای فروش الکترونیک است، قدری از میزان شک شما کاسته شد. البته باید به این نکته هم اذعان داشت که وبلاگ تنها فضایی نیست که اگر شما در آن مطالبی را منتشر کنید، تعداد بازدید کنندهها و مشتریان شما خود به خود افزایش پیدا کند، بلکه این اثرات همگی وابسته به فاکتورهایی است که تک به تک باید مورد بررسی قرار بگیرند و این مطلب در این رابطه است. در این مطلب به ۷ دلیل اثربخشی وبلاگ بر یک وبسایت فروش الکترونیک اشاره شده است:
۱- سئو
در بنیادی ترین سطح، وبلاگ ها فرصتی هستند برای پر کردن وبسایت شما با کلمات بسیار غنی از نظر بهینه سازی موتورهای جستجو. استفاده از مطالب قوی و با کیفیت همانند توری قوی برای خریدارانی است که پرسشهایی پاسخ داده نشده را در سر دارند و از طرفی شما پاسخ لازم برای آنها را در اختیار دارید.
علاوه بر این باید توجه داشت که با انتشار محتوا بصورت منظم و مرتب بر روی وبلاگ با گذشت زمان این وبلاگ از لحاظ رتبهبندی در نتایج جستجو از اهمیت بسیار بیشتری برخوردار می شود.
ایده اصلی در این رابطه این است که هر قدر مدت زمان بیشتری، این روند تهیه و انتشار محتوی بر روی سایت شما ادامه داشته باشد، افراد جدید بیشتری را جذب خواهید کرد که باز به سایت شما باز میگردند و مطالب و مقالات قدیمی را مطالعه می کنند، که همین موضوع موجب بهتر شدن وبلاگ و سایت شما از لحاظ سئو می شود و از طرف دیگر باز موجب جذب افراد جدیدتر شده و این روند ادامه پیدا می کند که خود مشوقی برای راه اندازی یک وبلاگ یا ارتقاء کیفیت آن میباشد.
۲- کمک به اتخاذ تصمیم خرید
احتمالا خودتان به شخصه نیازی به انجام مطالعه اشاره شده در بالا و رسیدن به این نتیجه که مشتریان پیش از خرید سوالهایی در ذهن دارند، نداشته باشید – چرا که هر فردی تنها با یک روز تجربه خردهفروشی از این موضوع به خوبی اطلاع دارد. در حالی که فروشگاههای فیزیکی از نعمت کارشناسان فروش برای پاسخگویی به این سوالات برخوردار هستند، سایتهای تجارت الکترونیک باید عموماً حتی پیش از رسیدن خریداران این سوالات را پیش بینی کرده و به آنها پاسخ دهند.
این مرحله دقیقاً مرحله ای است که محتوای وبلاگ مانند نقدها، انواع راهنمای خرید و جداول و نمودارهای مقایسه بسیار مفید و کاربردی ظاهر میشوند. این انواع محتوا در وبلاگها تاثیر بسیار بیشتری از یک قدم نزدیکتر کردن مشتریان خودتان به فروش دارد – در واقع آنها به راحتی میتوانند موجب جذب مشتریان بالقوه از سایتهای دیگری شوند که در پاسخ دادن به این سوالات از مشتریان خودشان موفق نبوده اند.
ادامه دارد . . .
کلیه مطالب این وب وب سایت از سراسر سایت های مجاز اینترنتی از نظر قوانین کشور جمهوری اسلامی ایران تهیه شده است. در صورت مشاهده مطالب خلاف قوانین لطفا به مدیریت اطلاع دهید تا حذف گردد.