هنر خیابانی در کمپین خلاقانه معرفی قدرت محصول


مرکز تخصصی آموزش تبلیغات کشور

شرکت پِردی (Purdy) که تولیدکننده لوازم نقاشی ازجمله قلم‌مو و . . . است با استفاده از هنر خیابانی و قدری خلاقیت اقدام معرفی، بازاریابی و فروش قدرت محصول خود به شیوه‌ای کم‌سابقه کرده که در ادامه می‌بینید.

 

اولویت با دقت و درستی

همه می‌دانند، شاید شما هم به‌خوبی بدانید، که سخت‌ترین قسمت کار در یک نقاشی از کار درآوردن جزئیات و ریزه‌کاری‌هاست، نکته‌ای که در ابتدای ویدئوی منتشرشده هم به آن اشاره‌شده است. این ویدئو نشان می‌دهد که شرکت پِردی چگونه در همکاری با یک شرکت تبلیغاتی به نام Deutch تصمیم به اجرا یک نقاشی خیابانی نه به خاطر پرداختن به موضوع هنر گرفته است، بلکه تنها قدرت و دقت قلم‌موهای تولید خودش را به مشتریان و مخاطبین نشان دهد. چالشی که آن‌ها در این کمپین پشت سر گذاشته‌اند: این نقاشی خیابانی نه بر روی آجرهای روی دیوار، بلکه بر روی فاصله بین این آجرها اجراشده است.

 

بزرگ، چشم‌گیر و تأثیرگذار

این تبلیغ ازآنجایی‌که به‌خوبی نشان می‌دهد این قلم‌موها چگونه کار می‌کنند، بسیار خلاقانه و تأثیرگذار است. ازآنجایی‌که مشتری نهایی از این طریق به‌خوبی متوجه می‌شود که محصول موردنظرش چگونه کار می‌کند و چگونه از پس وظیفه تعریف‌شده برای آن برمی‌آید، نشان دادن محصول به‌طور دقیق در حین استفاده شدن در این تبلیغ، ایده‌ای بسیار خوب و مناسب است. شیوه استفاده‌شده عاری از هرگونه عنصر گیج‌کننده مخاطب است، چراکه بیننده به‌خوبی می‌تواند مشاهده کند که محصول مورد تبلیغ قرارگرفته دقیقاً چیست و چه کارکردی دارد.

 

هنر خیابانی

 

یک نکته منفی محتمل در مورد این کمپین این است که در ویدئو اشاره‌ای به محل اجرا این هنر خیابانی نشده است و این سؤال در ذهن ایجاد می‌کند که آیا این موضوع بر اثربخش بودن تبلیغ اثر گذاشته است یا خیر؟ در تبلیغات شهری محل انجام تبلیغ بسیار مهم و حتی اشاره به آن در یک کمپین مهم‌ترین موضوع به شمار می‌رود، چراکه مردم به‌هرحال باید موفق به دیدن از نزدیک آن و تهیه محصول در محل شوند. اگر مثلاً این نقاشی خیابانی در کنار یکی از شعبه‌های این برند اجراشده است، می‌توان گفت که حرکت خوبی بوده و شاید بتوان از ایراد عدم اشاره به محل چشم‌پوشی کرد. اما در این صورت مشکل دیگری نمایان می‌شود که پس این نقاشی باهدف کدام مخاطبین اجراشده است، مخاطبینی که پیش‌ازاین محصول و محل تهیه آن را شناخته و با آن آشنا بوده‌اند؟ مثل‌اینکه شما محصولات غذایی خودتان را تنها در محیط سوپرمارکت‌ها تبلیغ کنید – البته چنین تبلیغی بازهم تأثیرگذار است، اما باید قدری خلاقانه‌تر برخورد کرد و سعی در جذب مردم و مخاطبین به داخل سوپرمارکت‌ها و سپس روبرو کردن آن‌ها با محصول کرد و به همین دلیل است که بسیاری از محصولات غذایی بر روی بیلبوردها و در بزرگراه‌ها تبلیغ می‌شوند.

 

 

از نقطه نظرات دیگر درمجموع تبلیغ بسیار خوبی است –  چراکه به‌خوبی نشان می‌دهد که محصول چگونه کار می‌کند، هیچ عامل گمراه‌کننده‌ای در برابر محصول قرار نگرفته است و برند هم به‌خوبی بر روی این هنر خیابانی نمایش داده‌شده است. همچنین محصول و استفاده از آن در تبلیغ در حین کار نشان داده‌شده و تنها محصول و نتیجه نهایی حاصل از آن نشان داده نشده است.

آژانس تبلیغاتی: Deutch، آمریکا

مدیر پروژه: ماری گراسمان

کارگردان هنری: ایلانا وُلستین

تهیه‌کننده: هیتر بلک

کارگردان: فرانک کارتاجنا


کلیه مطالب این وب وب سایت از سراسر سایت های مجاز اینترنتی از نظر قوانین کشور جمهوری اسلامی ایران تهیه شده است. در صورت مشاهده مطالب خلاف قوانین لطفا به مدیریت اطلاع دهید تا حذف گردد.

دیدگاهتان را بنویسید