واقعیت مجازی، رسانه جدید بازاریاب‌ها است اما….


مرکز تخصصی آموزش تبلیغات کشور

واقعیت مجازی یا Virtual Reality (که به اختصار با VR نمایش داده می‌شود) امروزه به پای ثابت اخبار حوزه فناوری اطلاعات و تکنولوژی‌های مدرن حتی در حوزه بازاریابی و تبلیغات مبدل شده است.

 

این فناوری جذاب در حال تبدیل‌شدن به یک رسانه بزرگ و فراگیر در حوزه بازاریابی است.

 

اگر تا همین چند سال پیش، در خصوص نحوه اثرگذاری و حتی احتمال موفقیت ابزارهای VR شک و ابهامی وجود داشته، اکنون و با عرضه محصولات مختلف در حوزه واقعیت مجازی توسط شرکت‌های معروفی همچون مایکروسافت، سامسونگ، سونی، گوگل و اچ‌پی، پرده‌های تردید کنار رفته است.

 

به گزارش [ibazaryabi.com] به نقل از وب‌سایت DMNews، امسال و در جریان جشنواره فیلم ترایبکا (Tribeca) حضور پررنگ VR را به‌وضوح مشاهده کردیم.

 

واقعیت مجازی

 

به نظر می‌رسد با گذشت زمان، محصولات و پلتفرم‌های جدیدی در این حوزه تولید می‌شود و همین امر، فرصتی طلایی برای بازاریاب‌ها است.

 

به‌عبارت‌دیگر پلتفرم‌های VR به‌عنوان یک رسانه نوظهور، به‌طور طبیعی فرصت‌های زیادی پیش روی بازاریاب‌ها قرار می‌دهد که آن‌ها با استفاده از این شرایط نوین می‌توانند کمپین‌های خارق‌العاده و به‌یادماندنی تولید کنند.

 

البته ورود به این عرصه چندان هم بی چالش نیست.

 

نخستین سرعت‌گیر این مسیر، قیمت فناوری‌ها و تجهیزات مربوط به واقعیت مجازی است.

 

هدست‌های Oculus Rift فیس‌بوک حداقل ششصد دلار قیمت دارد و برای کار با آن به یک دستگاه رایانه دسکتاپ با پردازشگر و گرافیک قوی نیاز است.

 

هدست واقعیت مجازی سونی به نام پراجکت مورفیس (Project Morpheus) که چهارصد دلار قیمت دارد، ظاهراً جزو ارزان‌ترین‌هاست.

 

البته برای کار با این ابزار، تهیه پلی‌استیشن ۴ ضروری است.

 

دومین چالش بر سر راه استفاده بازاریاب‌ها از واقعیت مجازی، سرعت تغییر و تحول در این عرصه است.

 

به نظر می‌رسد قاعده زود دیر می‌شود، اینجا شدیداً کاربرد دارد.

 

درحالی‌که برخی شرکت‌ها هنوز به دنبال کشف ظرفیت‌های ابزار VR برای بهبود اوضاع تجاری و بازاریابی خود هستند، برندهای زیرک به سراغ واقعیت افزوده (Augmented Reality) و ویدئوهای ۳۶۰ درجه رفته‌اند.

 

به‌عنوان‌مثال، برندهایی که در حوزه طراحی و دکوراسیون خانه فعالیت می‌کنند به استفاده گسترده از واقعیت افزوده روی آورده‌اند.

 

یوتیوب هم به مقصدی برای آپلود ویدئوهای ۳۶۰ درجه تبدیل‌شده است.

 

نتیجه آن که بازاریاب‌ها باید با دقت و حوصله، اخبار و گزارش‌هایی را که در این خصوص منتشر می‌شود رصد کنند و با درایت و حتی مشورت گرفتن از کارشناسان، به استفاده هوشمندانه و حساب‌شده از VR برای نیل به اهداف تجاری خود مبادرت ورزند.

 


کلیه مطالب این وب وب سایت از سراسر سایت های مجاز اینترنتی از نظر قوانین کشور جمهوری اسلامی ایران تهیه شده است. در صورت مشاهده مطالب خلاف قوانین لطفا به مدیریت اطلاع دهید تا حذف گردد.

دیدگاهتان را بنویسید