وقتی سهراب سپهری «برند» می‌شود/ به بهانه تولدش


مرکز تخصصی آموزش تبلیغات کشور

رسانه تبلیغات - مجری تبلیغات۰


بدون دیدگاه

وقتی سهراب سپهری «برند» می‌شود/ به بهانه تولدش

دنیای تبلیغات – علی فرامرزی به بهانه سالروز تولد سهراب سپهری اظهار کرد: در یک نگاه کلی، وقتی یک هنرمند از یک حد بیشتر مطرح می‌شود، قیمت آثارش بالا می‌رود. این بالا رفتن ربط زیادی به کیفیت آثار هنری او ندارد. در این حالت کسی نمی‌تواند قیمت آثار هنرمند را از نظر محتوای هنری در نظر بگیرد، چون این هنرمند به یک برند تبدیل شده است.

به گزارش دنیای تبلیغات به نقل از ایسنا، او ادامه داد: وقتی یک هنرمند «برند» می‌شود، فاکتورهای دیگری به‌جز کیفیت و محتوا روی تعیین قیمت آثارش تأثیر می‌گذارند و آثار هنرمند صرفا از نظر هنری قیمت‌گذاری نمی‌شود.

 وقتی سهراب سپهری «برند» می‌شود/ به بهانه تولدش

این هنرمند همچنین بیان کرد: این‌که سهراب سپهری در آثارش نگاه خاص خود را پیاده کرده و در تکنیک و اجرا، نوع تفکر خاصش را می‌توان یافت، غیرقابل انکار است. با این حال، شهرت این شاعر و هنرمند و تبدیل شدنش به یک برند روی قیمت آثارش در سال‌های اخیر تأثیر زیادی گذاشته است. البته این موضوع فقط مختص هنرمندان ایرانی نیست و در همه جای دنیا وجود دارد.

 وقتی سهراب سپهری «برند» می‌شود/ به بهانه تولدشبرند» می‌شود” src=”http://www.fardanews.com/files/fa/news/1394/7/15/318536_968.jpg” alt=”وقتی سهراب سپهری «برند» می‌شود” width=”450″ />

اثر سهراب سپهری

فرامرزی ادامه داد: سهراب سپهری تا قبل از برگزاری حراج‌های هنری و فروش آثارش در این رویدادها، بیشتر به‌عنوان یک شاعر مطرح بود. آثار او از نگاه ویژه‌ای که این شاعر در شعرهایش داشت نیز بهره برده‌اند. به نظر من، نگاه عارفانه‌ی او در تابلوهایش نیز وجود دارد و نگرش زمینی‌اش به هستی‌شناسی باعث شده، واقعیت‌هایی عادی مثل تنه درختان را با نگاه آرتیستیک خود تصویر کند.

او همچنین به تأثیر طبیعت محل زندگی و زادگاه سهراب در خلق آثارش اشاره و اضافه کرد: همان‌طور که طبیعت کاشان و کویر در شعرهای سهراب تأثیر گذاشته، او توانسته این خلاصگی را در نقاشی‌هایش هم به تصویر بکشد و نگاه ویژه‌ای به طبیعت در آثارش داشته باشد.

به گزارش ایسنا، سهراب سپهری ۱۵ مهرماه ۱۳۰۷ در شهر کاشان متولد شد. او یکی از معروف‌ترین شاعران معاصر ایران است. او از دانشکده هنرهای زیبا نشان درجه یک هنری داشت و نمایشگاه‌های زیادی از نقاشی‌هایش برپا کرد. فروش میلیاردی تابلوهای او در حراجی‌های هنری سپهری را به گران‌قیمت‌ترین هنرمند ایران تبدیل کرده است.

نویسنده :

دبیر سرویس ارتباطات دنیای تبلیغات
کارشناس ارشد ارتباطات ,کارشناس رسانه و زبان انگلیسی ,ویراستار کتب تخصصی بازاریابی


Print Friendly and PDF

برای دریافت آخرین مطالب، اخبار و تحلیل های دنیای تبلیغات پست الکترونیک خود را در کادر روبرو وارد نمایید و ایمیل ارسالی را تائید نمایید تا هیچ مطلبی را از دست ندهید!




لینک منبع

دیدگاهتان را بنویسید