پنج کتاب برتر بازاریابی با موضوع برندینگ


مرکز تخصصی آموزش تبلیغات کشور

ساختن یک برند با ارزش افزوده در دنیای رقابتی امروز نیازمند خلق یک استراتژی یکپارچه و
موثری است که شامل تبلیغات، بازاریابی، روابط عمومی و تحقیق شود. اگر این امر برای شما
غافلگیر کننده به نظر می رسد، پس به نظر می رسد که هنوز اطلاعات کافی برای وارد شدن به
این عرصه به شدت رقابتی ندارید. با این وجود، خلق چنین برندی شدنی و قابل اجرا است، اگر
که زمان کافی اختصاص داده و تحقیقات کافی در این زمینه انجام دهید و درک و برداشت کاملی
از چیزی که قصد دست یافتن به آن را دارید بدست بیاورید. انجام دادن کارهایی برای آماده شدن
بصورت پیشاپیش می تواند به شما در ایجاد زیرساختی نه فقط برای رقابت، بلکه برای کسب
موفقیت حتمی کمک کند.

در ادامه این مطلب ۵ کتاب مختلف را در حوزه برندینگ به شما معرفی می کنم که در درک و فهم
معنای خلق یک برند و اینکه چرا یک شرکت بدون داشتن یک هویت برند محکوم به نابودی است،
بسیار کاربردی می باشد. برخی از این کتب بر اساس اطلاعات مترجم متن به زبان فارسی
ترجمه شده که در متن به آن اشاره می کنم.

 

کتاب

برندینگ احساسی: پارادایم جدید برای ارتباط دادن برندها با مردم

این یک کتاب فوق العاده است که به بازاریابان نشان می دهد – که فارغ از نوع محصول یا
خدمتی که ارائه می کنند – چطور باید مصرف کننده به شدت بدبین را در سطحی کاملا
احساسی با محصول درگیر کنند.

این کتاب مملوء از نمونه های عینی و عملی از مراجعین نویسنده کتاب است که به تحلیل
تغییرات رفتاری و جمعیت شناختی در جوامع و کانال های توزیع خرده فروشی می پردازد.
سپس، کتاب به نشان دادن چگونگی کاربرد داشتن ۵ حس انسان به عنوان ابزارهای قدرتمند
بازاریابی جهت پاسخ دادن به روندهای امروزی می پردازد.

 

کتاب

بیست و دو قانون تغییر ناپذیر ناپذیر برندینگ

(این کتاب توسط انتشارات سیته در ایران منتشر شده است)

بیست و دو قانون تغییر ناپذیر ناپذیر برندینگ یک کتابچه راهنمای جامع در رابطه با برند و برندینگ
است. این کتاب حکایاتی را در رابطه با بزرگترین و موفق ترین برندها در دنیا برای شما عنوان
می‌کند که از بین آنها می توان به برندهای رولکس، ولوو، استارباکس و هِینکِن اشاره کرد. این
کتاب با یکی از چالش برانگیزترین مسائل و مشکلات بازاریابی امروز مقابله می کند و آن اینکه
چگونه کسب و کار خود را در فضای اینترنت به یک برند تبدیل کنید. با مطالعه این کتاب شما نه
تنها می آموزید که چگونه یک برند خلق کنید؛ بلکه چگونه پس از خلق، آن را برای سالیان
متمادی زنده و سرحال نگاه دارید.

 

کتاب

رها کردن ایده های ویروسی

رها کردن ایده های ویروسی ارزش و اهمیت ایده های جدید، تغییر و نوآوری را در دنیای
محصولات فیزیکی و غیر فیزیکی یا همان خدمات به رسمیت می شناسد. این کتاب همچنین به
ارزش خلق نقل قول و به عبارتی بازاریابی ویروسی مثبت در مقابل رویکرد مستقیم و سنتی
نسبت به بازاریابی برای دسترسی پیدا کردن به مردم از طریق تبلیغات مستمر و گران قیمت
اذعان دارد. این کتاب ده ها مورد از موارد مطالعاتی را به شما معرفی می کند که همانند یک
تخته پرش برای شعله ور کردن ایده های برندینگ شما کاربرد دارد.

 

کتاب

بازاریابی تجربی

این کتاب فراتر از بازاریابی سنتی مبتنی بر ویژگی ها و مزایای حاصل از محصول می رود، در واقع
جایی که مشتری یک محصول را به عنوان یک ویژگی یا خصوصیت همراه با یک مزیت شخصی در
نظر می گیرد.

بازاریابی تجربی رویکردی انقلابی نسبت به بازاریابی اتخاذ می کند و پایه های آن را مستقیما در
عصر توسعه، تولید و برندینگ قرار می دهد. این کتاب بخوبی نشان می دهد که مدیران چگونه
می توانند تجربیات جامعی برای مشتریان خود از طریق برندهایی ایجاد کنند که ارتباطات حسی
و خلاقانه ایجاد می کنند. این کتاب همچنین عمیقا وارد بازاریابی سبک زندگی ( که به موجب آن
استراتژی اتخاذ شده بازاریابی و فروش یک محصول به عنوان یک برند نیست، بلکه به عنوان یک
سبک زندگی برند شده است) و کمپین های هویت اجتماعی می شود ( که به موجب آن
استراتژی بازاریابی شرکت مشتریان را تشویق می کند نسبت به هویتی حساس شوند که
رفتارهایی از قبیل بازدید کردن از یک وبسایت یا وارد شدن به یک فروشگاه را تشویق می کنند).

 

کتاب

ساختن برندهای قوی

ساختن برندهای قوی به شما نشان می دهد که چگونه از طریق ساخت هویت برند و خلق یک
شخصیت برای برند و همچنین مدیریت یک سیستم برند با تکه تکه شدن بازارها کنار بیاییم. این
کتاب همچنین به شما نشان می دهد که چگونه با در نظر گرفتن مزایای احساس و خود
بیانگری(ابراز و تصریح عقاید و خصوصیات خود) و نیز معرفی دیدگاه های برند به عنوان یک
شخص، برند به عنوان یک سازمان و برند به عنوان نماد از چارچوب و قید و بندها خارج شویم.

 

همه چیز به ایده ها وابسته است

این کتاب ها همگی توسط معلمین خبره در این حوزه ها تالیف شده اند که خرد کسب شده
خودشان از پس سال ها تجربه را در آنها انتقال داده اند. اما مسئله این است که این کتاب ها
هیچ یک حرف آخر در این حوزه ها نیستند. بازاریابی و برندینگ ایستا و راکد نیستند و هر کمپین
در رابطه با آنها برای موفقیت باید در درجه اول منحصر به فرد باشد. این کتاب ها همگی یک
سکوی پرتاب خوب برای رساندن استراتژی شما به سطحی بالاتر هستند.

همراهان عزیز، اگر تمایل دارید بطور حرفه ای مدیریت استراتژیک برند را بشناسید و مفاهیم پایه و اصولی برندسازی، همچون تعریف برند و هویت و معماری برند را آموزش ببینید، و به شکلی خاص استراتژی های خلق برند، پیاده سازی و توسعه برند را درک کنید، می توانید محصول دوره مدیریت استراتژیک برند را که توسط مدرسه بازاریابی چیستا تهیه شده است، خریداری کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این دوره کلیک کنید …

برچسب ها: معرفی کتاب, کتاب, کتاب بازاریابی, کتاب برتر, کتاب برندینگ


کلیه مطالب این وب وب سایت از سراسر سایت های مجاز اینترنتی از نظر قوانین کشور جمهوری اسلامی ایران تهیه شده است. در صورت مشاهده مطالب خلاف قوانین لطفا به مدیریت اطلاع دهید تا حذف گردد.

Related Posts

«اسکایپ» با دستیار صوتی «الکسا» سازگار می شود
دسترسی توسعه دهندگان خارجی به پیام های کاربران توئیتر فاش شد
مقابله آمازون با کارمندان جاسوس
برنامه ترویج فناوری فضایی تدوین شد/ همکاری ۶۰ سازمان در هفته فضا