پیش‌نویس قانون تبلیغات آنلاین چین نهایی شد


مرکز تخصصی آموزش تبلیغات کشور

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ویون، قرار است بحث و بررسی برای نهایی کردن این پیش‌نویس تا ۲۵ دسامبر ادامه یابد. بر اساس پیش‌نویس مذکور، تبلیغاتی که هدف از آنها تأثیرگذاری بر کودکان و ترویج بازی‌های آنلاین، لوازم آرایشی و بهداشتی و خدمات درمانی باشد، ممنوع می‌شوند.

اداره ایالتی تنظیم بازار چین در این مورد گفته است: استانداردهای تبلیغات باید «الزامات ایجاد تمدنی معنوی و ترویج فرهنگ سنتی عالی ملت چین را در خود داشته باشند.»

برخی شرکت‌های بزرگ فناوری در چین مجبور شده‌اند ارائه برخی خدمات جدید را تا زمان مشخص شدن میزان تبعیت آنها از قوانین رگولاتوری در ارتباط با اینترنت متوقف کنند. همچنین برخی شرکت‌های فناوری در این کشور به علت عدم تبعیت از قوانین امنیت سایبری و به خطر انداختن حریم شخصی کاربران با مجازات‌هایی مواجه شده‌اند از جمله آنها می‌توان به دیدی ارائه دهنده خدمات تاکسی اینترنتی اشاره کرد.

رگولاتوری چین همچنین از شرکت‌های آی تی در این کشور خواسته تا جلوگیری از افشای اطلاعات شخصی مشتریان خدمات خود را تضمین کرده و مشخص کنند چه نوع داده‌هایی را از شهروندان جمع‌آوری کرده و نگهداری می‌کنند. آنها همچنین موظف هستند بدین منظور رضایت کاربران را هم جلب کنند.


کلیه مطالب این وب وب سایت از سراسر سایت های مجاز اینترنتی از نظر قوانین کشور جمهوری اسلامی ایران تهیه شده است. در صورت مشاهده مطالب خلاف قوانین لطفا به مدیریت اطلاع دهید تا حذف گردد.

Related Posts

مزایای قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین برای حوزه ICT
غرامت ۴ میلیون دلاری برای شرکتی که نظرات کاربران را سانسور می کرد
اسناد ملی استراتژیک کشورها در حوزه هوش مصنوعی بررسی شد
جریمه ۲.۲۵ میلیون دلاری آمازون به علت دستکاری در قیمت محصولات