چطور برای کمپین بازاریابی خود یک کد کیو آر تهیه کنیم؟


مرکز تخصصی آموزش تبلیغات کشور

شاید تصور کنید که کد کیو آر در عرصه بازاریابی کارایی آنچنانی ندارد، چرا که برای مدت های
مدیدی بحث ناکارایی این فن آوری در عرصه بازاریابی و فروش بر سر زبان ها بوده است. اما
چنین دیدگاهی اشتباه است، چرا که هر چیزی که بتواند به نوعی بر سرعت و کیفیت انتقال
اطلاعات از سوی شما به مشتری بالقوه کمک کند، در صورت استفاده صحیح و به موقع می‌تواند
مزیت های زیادی را برای یک کمپین داشته باشد.

اگر شناختی نسبت به چیستی و کارکرد کد کیو آر ندارید، پیشنهاد می کنم پیش از مطالعه
ادامه این مطلب به صفحه زیر در سایت آی بازاریابی وارد شده و مطلب مرتبط با کد کیو آر را
مطالعه کنید.

چگونه کد کیو آر تولید کنیم؟

روند ساخت و تولید این کدها تقریبا روندی ساده و روان است. برای شروع باید اینچنین پیش
بروید:

گام اول: یک تولید کننده کد کیو آر انتخاب کنید

برای تهیه کد های کیو آر ابزارهای بسیار متنوعی وجود دارد که بهترین ها طبیعتا امکانات
بیشتری را در اختیار شما قرار می دهند و با تعداد گوشی های موبایل بیشتری سازگاری لازم را
دارند.

از بهترین ابزارهای تهیه کدهای کیو آر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

Kaywa, GOQR.me, Visualhead, QR Stuff, QR Code Monkey, qr-code-generator.com

از دیگر نکاتی که در زمان انتخاب ابزار تولید کننده کد کیو آر باید به آن توجه داشت، امکان
شخصی سازی کد بر اساس نوع برند شما و نیز پیگیری عملکرد و دریافت بازخورد از عملکرد کد
تولید شده است.

مثلا برخی از این ابزار ها به شما اجازه می دهند که لوگو برند خود را در داخل کد برای مخاطب
به نمایش بگذارید که به مخاطب می گوید با اسکن کردن این کد چه نوع اطلاعاتی بدست
می‌آورد؟

گام دوم: نوع محتوایی که قصد انتشار آن را دارید، مشخص کنید

اجازه دهید برای ادامه کار ابتدا یکی از چند ابزار معرفی شده در ابتدای این مطلب را انتخاب کرده
و چگونگی کار را ادامه دهیم. من از بین گزینه های بالا ابزار qr-code-generator.com برای
ادامه کار انتخاب می کنم که به نظر مناسب تر از بقیه می آید.

ابتدا، باید نوع محتوایی را نتخاب کنید که می خواهید کد کیو آر پس از دانلود شدن به مخاطب
شما نشان دهد. چنان که در تصویر زیر مشاهده می کنید برای این کار می توانید از بین ۱۰ نوع
محتوای مختلف، یکی را انتخاب کنید. ما برای ادامه کار آدرسی را انتخاب می کنیم که مخاطب را
به سمت پادکست از قبل تهیه شده ما هدایت کند.

کد کیو آر

گام سوم: اطلاعات خود را در صفحه ای که باز شده وارد کنید

زمانی که نوع محتوای مورد ترفیع خود با این کد کیو آر را انتخاب کردید، صفحه ای برای شما
ظاهر می شود که می توانید در آن اطلاعات مرتبط با کمپین خود را وارد کنید.

کد کیو آر

اگر می خواهید کد کیو آر شما به عنوان مثال، شماره تلفن یا اطلاعات تماس را در خود ذخیره
کند، بخش هایی را می بینید که در آنها می توانید آدرس ایمیل، موضوع یا یک پیام مرتبط با
کمپین خود را در آن وارد کنید.

به منظور ذخیره کردن لینک دسترسی به پادکست که در ابتدا انتخاب کردیم، خیلی ساده باید
آدرس دسترسی به آن را در بخش مربوطه که در تصویر هم زیر هم نمایش داده است، وارد کنید:

گام چهارم: به دانلود کردن کد کیو آر داینامیک توجه داشته باشید

امکان انتخاب بین دو گزینه داینامیک و استاتیک را در تصویر زیر مشاهده می کنید؟ یک اشکال در
ایجاد کدهای کیو آر برای کمپین های بازاریابی این است که اغلب کدها پس از پرینت گرفته
شدن دیگر قابل ویرایش شدن نیستن و اطلاعات موجود در آنها را نمی توانیم را تغییر دهیم. اما
اگر در این بخش گزینه داینامیک را انتخاب کنیم و کد نهایی ما یک کد داینامیک باشد، امکان
ویرایش شدن این اطلاعات برای ما محفوظ باقی می ماند.

کد کیو آر

با در اختیار داشتن یک حساب عضویت رایگان از سایتی که در ابتدا معرفی شده و برای تهیه این
کد از آن استفاده کردیم، می توانید یک نسخه داینامیک از کد کیو آر خود تهیه کنید، از آن اسکن
تهیه کنید و سپس فرم قابل ویرایشی را در اختیار بگیرید که در ان قادر به ویرایش اطلاعاتی
هستید که مخاطب با اسکن و دانلود کردن کد کیو آر شما به آن دسترسی پیدا می کند.

گام پنجم: آن را شخصی سازی کنید

بخش سرگرم کننده و لذت بخش طراحی و تولید کدهای کیو آر شخصی سازی آنها بر اساس
خصوصیات برند شماست. می خواهید کد مورد استفاده شما شبیه به لوگو شما باشد؟
می‌خواهید بازتاب دهنده طراحی کلی وبسایت شما باشد؟ آن هم مشکلی ندارد.

کد کیو آر

با استفاده از سایتی که در ابتدا این مطلب به آن اشاره کردیم، به راحتی می توانیم شکل کلی
کد کیو آر تهیه شده به راحتی شخصی سازی کنیم که چنانچه در تصویر زیر نشان داده شده باید
با کیلیک کردن بر روی گزینه موجود در بخش بالا و سمت راست صفحه این کار را آغاز کنیم. فقط
باید به یاد داشته باشید که تمامی ابزارهای تهیه کد کیو آر چنین امکانی را برای شما فراهم
نمی‌کنند و در زمان انتخاب ابزارها باید به این گزینه و امکانات ابزار مورد نظر توجه داشته باشید.

البته باید این موضوع را هم مد نظر داشته باشید که برخی از موارد شخصی سازی می تواند
اسکن شدن کد کیو آر را برای برخی از اپلیکیشن های مربوطه سخت و دشوار سازد.

گام ششم: کد تهیه شده را تست کنید تا از کارایی آن اطمینان بیابید

به دلیل شخصی سازی شدن کیو آر در ترکیب با لوگو کسب و کار، پس از طراحی باید اقدام به
تست و اسکن آن در چندین مرحله مختلف و توسط چندین دستگاه کرد تا از کارکرد صحیح آن
اطمینان خاطر داشت. یک نقطه آغازین مناسب برای این کار، استفاده از ابزار  Google Goggles است
که با گرفتن تصویری از کد تولید شده، اطلاعات ذخیره شده در آن را برای شما
نمایش داده و اعلام می کند که انتهای آن به کجا ختم می شود.

ابزار مناسب دیگری که برای این کار استفاده می شود و مختص سیستم عامل iOS است هم
ابزار  QR Code Reader می باشد که بصورت رایگان قابل دانلود و نصب است.

گام هفتم: عملکرد آن پیگیری کنید و نتایج را تحلیل کنید

در مرحله آخر هم همانند هر کمپین بازاریابی دیگر، نیاز به بررسی و پیگیری عملکرد کد تولید
شده داریم تا ببینیم این کد چه عملکردی دارد؟ از هر کد چه میزان ترافیک حاصل می شود؟ آیا
مردم کد را اسکن و دانلود کرده و سپس از صفحه فرود مورد نظر بدون توجه خارج می شوند؟ یا
اینکه اصلا انگیزه ای برای دانلود کردن آن ندارند؟

همراهان عزیز، اگر تمایل دارید بطور حرفه ای برنامه بازاریابی را بشناسید و چگونگی تدوین آن را آموزش ببینید، می توانید در هفدهمین دوره طراحی برنامه بازاریابی که توسط مدرسه بازاریابی چیستا برگزار می شود، شرکت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این دوره کلیک کنید …

برچسب ها: تهیه کد کیو آر, ساخت کد کیو آر, کد کیو آر, کد کیو آر کمپین بازاریابی, کمپین بازاریابی


کلیه مطالب این وب وب سایت از سراسر سایت های مجاز اینترنتی از نظر قوانین کشور جمهوری اسلامی ایران تهیه شده است. در صورت مشاهده مطالب خلاف قوانین لطفا به مدیریت اطلاع دهید تا حذف گردد.

Related Posts

مابه التفاوت هزینه اینترنت مشترکان مخابرات بازگردانده می شود
کیوسک سفارش آنلاین بومی سازی شد
گیت های ضدسرقت ایرانی در جیتکس عرضه شد
ششمین جشنواره‌ ملی امنیت فضای تبادل اطلاعات برگزار می شود