چطور بیانیه برندینگ شخصی خودتان را بنویسید؟


مرکز تخصصی آموزش تبلیغات کشور

نوشتن بیانیه برندینگ شخصی بسیار شبیه به ایجاد یا تدوین بیانیه برندینگ برای یک شرکت،
محصول یا خدمت است. تفاوت بزرگ موجود در اینجا به این دلیل است که شما این بیانیه فعلی
را از یک زاویه دید شخصی می بینید، چرا که این بیانیه در رابطه مستقیم با خود شماست.
بیانیه برندینگ شخصی منحصرا مرتبط با شخص شماست و اگر بصورت صحیح نوشته شود به
روشنی شرح می دهد که شما چه کسی هستید و به چه کسی خدمت ارائه می کنید.

بیانیه برندینگ شخصی شعار تبلیغاتی شما در رابطه با تخصص شماست

قبل از هر چیز یک برگ کاغذ و قلم بردارید و آماده نوشتن شوید.

در ادامه شما را با چند گام متوالی برای تدوین بیانیه برندینگ شخصی خودتان همراهی می‌کنم.
پیش از هر چیز باید یادآور شوم که تدوین چنین بیانیه ای در عمل از صحبت کردن در رابطه با آن
بسیار سخت تر است، اما باید برای این کار ذهنی باز داشته باشید و در یک محیط آرام قرار
بگیرید تا بتوانید بدون استرس به اجرای طوفان مغزی برای خودتان بپردازید.

مرحله اول

مردم شما را بر اساس چه ویژگی ها و خصوصیاتی کاری و حرفه ای می شناسند؟

یک فهرست تهدید کنید – در این فهرست اگر می توانید تا ۵ مورد از این خصوصیات را نام ببرید.
در تهیه این لیست به دنبال یافتن چیزهایی هستیم که موجب متمایز شدن شما از رقبای
خودتان می شود. پیشنهاد می کنم در این فهرست حداقل ۵ مورد را قرار دهید، چرا که در ادامه
این فهرست را محدود به یک یا دو مورد اصلی خواهیم کرد – اما مهم این است که آن را بصورت
طوفان مغزی برای خودتان اجرا کنید، چون در آینده این مهارت برایتان مفید واقع خواهد شد.

مرحله دوم

اعتقاد دارید که چه ارزشی را ارائه می کنید؟ چه مشکلی را به راحتی برای دیگران حل
می‌کنید؟ اگر در پاسخ دادن به این پرسش با مشکلی روبرو شدید، از پرسش کردن از همکاران و
دوستان خود واهمه نداشته باشید.

مرحله سوم

چه چیزی موجب منحصر به فرد شدن شما می شود؟ پیشنهاد فروش منحصر به فرد شما
چیست؟ پیشنهاد فروش منحصر به فرد شما یگانه بیانیه شماست که موجب تمایز شما از رقبای
شما می شود.

مرحله چهارم

هدف شما چه کسی است؟ چه صنعتی به خدمات شما نیاز دارد؟ چه کسی بیشترین نفع را از
پیشنهاد فروش به منحصر فرد شما می برد؟

حالا باید تمام این اطلاعات را یکپارچه کرده و در کنار هم قرار دهید. یک بیانیه برندینگ شخصی
زمانی در بهترین شکل و حالت خود قرار دارد که در قالب یک جمله بیان شود؛ اما اگر در شرایطی
این وضعیت ممکن نبود، می توانید آن را در قالب دو جمله هم بیاورید. با این وجود، به هیچ وجه
نباید بیش از دو جمله شود. وظیفه بیانیه برندینگ شخصی شما “جلب” توجه است، یعنی از آن
انتظار نمی رود که کل داستان شما را بیان کند.

همراهان عزیز، اگر تمایل دارید بطور حرفه ای مدیریت استراتژیک برند را بشناسید و مفاهیم پایه و اصولی برندسازی، همچون تعریف برند و هویت و معماری برند را آموزش ببینید، و به شکلی خاص استراتژی های خلق برند، پیاده سازی و توسعه برند را درک کنید، می توانید محصول دوره مدیریت استراتژیک برند را که توسط مدرسه بازاریابی چیستا تهیه شده است، خریداری کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این دوره کلیک کنید …

برچسب ها: برندسازی شخصی, برندینگ شخصی, بیانیه برندینگ شخصی, بیانیه شخصی, رسالت


کلیه مطالب این وب وب سایت از سراسر سایت های مجاز اینترنتی از نظر قوانین کشور جمهوری اسلامی ایران تهیه شده است. در صورت مشاهده مطالب خلاف قوانین لطفا به مدیریت اطلاع دهید تا حذف گردد.

Related Posts

سرانجام اینترنت ملی به کجا خواهد رسید؟
دلیل فروش گوشی با کدملی تنظیم بازار است/ جلوگیری از خرید انبوه
مهاجران افغانستان مشکلی در مالکیت خطوط ارتباطی ندارند
تحریم مانع صادرات فناوری اطلاعات نمی شود