چطور در ۱۴ قدم یک کسب‌وکار آنلاین راه‌اندازی کنیم؟ – بخش اول


مرکز تخصصی آموزش تبلیغات کشور

حتماً شما هم پیش‌ازاین (در دفعات مختلف یا حداقل برای یک‌بار) به فکر راه‌اندازی یک کسب‌وکار آنلاین افتاده‌اید. شاید تصور و انگیزه شما کار کردن در حالی است که لباس راحتی خانه در تن دارید یا . . . مثلاً بر روی بالکن منزل خود و رو به آفتاب و در منطقه‌ای خوش آب‌وهوا نشسته‌اید. به‌هرحال تدارکات اولیه برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار خیلی چالش‌برانگیز نیست.

 

درواقع می‌توان گفت که چالش اصلی در انجام این کار تصمیم‌گیری برای انجام کار و انتخاب حوزه کسب‌وکار خودتان است، اینکه آیا اصلاً چیزی باارزش برای اشتراک‌گذاری یا مطرح کردن در اختیاردارید یا خیر و اینکه چطور و به چه صورت دنبال مطرح کردن یا آموزش دادن آن هستید؟ درواقع این‌یک فرایند بزرگ و مهم از کشف خود درون است که بسیار از افراد را از پیش رفتن در این مسیر بازمی‌دارد.

 

روش‌های مختلفی برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار آنلاین وجود دارد و روش‌های آن از ارزش‌های موردنظر گرفته تا ساعات کاری، محل موردنظر، خدمات محور بودن محصولات و یا آموزشی بودن ماهیت کار و … متفاوت است. به‌طور شخصی من دنیای محصولات اطلاعات محور را نسبت به هر نوع محصول دیگری ترجیح می‌دهم چراکه پیش‌ازاین تجربه‌هایی هم در حوزه خدمات مشاوره و مربی‌گری آنلاین و … داشته‌ام و همچنین فروش محصولات اطلاعات محور آزادی و کنترل ازلحاظ زمان و همچنین مکان فعالیت را برای شما فراهم می‌آورد.

 

به عبارتی در این حوزه از کار نگرانی از طرز فکر و برداشت مردم از کار خودتان ندارید، نیاز به بازاریابی آن‌چنانی ندارید، نیاز به حضور در جلسات کاری طولانی هم ندارید. نکته جالب این است که شما تنها نیاز به تعیین یک برنامه تحصیلی و آموزش چیزی دارید که از پیش آن را به‌خوبی بلد هستید و دیگران هم علاقه‌مند به یادگیری آن هستند.

 

سپس محصول آموزشی خود را به‌صورت کتاب الکترونیک، کتاب تمرین، و نوارهای صوتی و تصویری درآورده و برای فروش در فضای اینترنت عرضه می‌کنید. اما ساده به قضیه نگاه نکنید، این‌چنین ساده هم نیست، اما اساس کلی ماجرا به همین ترتیب است. اساس کار مبنی بر ایجاد ارزش برای یک گروه از مخاطبین است و دراین‌بین باید خودتان با برخی از روش‌های بازاریابی اینترنتی و شبکه‌های اجتماعی هم آشنا باشید و کمپین‌هایی را به این منظور ترتیب دهید.

 

کسب‌وکار آنلاین

 

اما در ادامه قدری به‌صورت جزئی‌تر و مرحله‌به‌مرحله به شرح این روند می‌پردازیم:

مرحله اول: نقاط قوت و ضعف خودتان را تحلیل کنید

مرحله دوم: بازار و مخاطب هدف و تخصصی خود را تعریف کنید

مرحله سوم: موضوعی جالب و البته فوق‌العاده را برای آموزش دادن مشخص کنید

مرحله چهارم: پیشنهاد رایگان ارائه کنید

مرحله پنجم: یک صفحه از وب‌سایت خود را به‌منظور جمع‌آوری آدرس‌های ایمیل طراحی کنید

مرحله ششم: محصول دیجیتالی خود را تهیه کنید

مرحله هفتم: به‌عنوان نویسنده مهمان بر روی وب‌سایت‌ها مختلفی که منبع اطلاعات برای مشتریان هدف شما هستند، محتوایی منتشر کنید

 

 

 

 


کلیه مطالب این وب وب سایت از سراسر سایت های مجاز اینترنتی از نظر قوانین کشور جمهوری اسلامی ایران تهیه شده است. در صورت مشاهده مطالب خلاف قوانین لطفا به مدیریت اطلاع دهید تا حذف گردد.

دیدگاهتان را بنویسید