چطور نرخ تبدیل به مشتری را برای خودتان حساب کنید؟


مرکز تخصصی آموزش تبلیغات کشور

وقتی به دنبال مدیریت بازگشت سرمایه گذاری یا بطور ساده تر بازگشت سرمایه یا عملکرد یک
وبسایت هستیم، مشخص کردن اهدافی در رابطه با تبدیل (تبدیل بازدید کننده به مشتری) یکی
از ساده ترین و بهترین روش ها برای اندازه گیری نتایج است. اهداف ساده در رابطه با تبدیل به
مشتری می تواند توسط ابزارهایی از قبیل گوگل آنالیتکز مقرر شود. یک فرایند “تبدیل به
مشتری” می تواند هر بار که یک بازدید کننده از وبسایت شما کار خاصی را در وبسایت شما
انجام می دهد، مورد اندازه گیری قرار بگیرد.

هدف از مقرر کردن تبدیل به مشتری

هدف از این کار دنبال کردن رخدادهای منحصر به فرد یا آستانه رخدادهای اینچنینی است که به
عنوان معیاری برای عملکرد وبسایت شما در نظر گرفته می شود.

بطور ایده‌آل، این تبدیل ها باید به عنوان معیاری از چگونگی عملکرد حداقلی کسب و کار شما در
نظر قرار بگیرد. به عنوان مثال، اگر وبسایتی در طول یک ماه ۱۰۰ مورد تبدیل به مشتری را تجربه
کند، مدیر آن وبسایت یا مسئول بازاریابی آن اصولا انتظار بالاتری برای آن ماه بعدی خواهد
داشت.

اگر هر زمانی آنها شاهد افت نرخ تبدیل به مشتری برای این وبسایت باشند، این افت نرخ
می‌تواند نشانه ای مبنی وجود اشتباهی در پیام وبسایت، فرایند هدایت مشتری به محصول،
تجربه کاربر یا تاثیرگذاران بیرونی از قبیل افت رتبه در نتایج موتورهای جستجو باشد.

شناسه های تبدیل به مشتری

” تبدیل به مشتری ” می تواند توسط موارد چندی بر اساس اهمیت آنها طبق نظر مدیر وبسایت
یا تیم بازاریابی و همچنین بر اساس اهداف تعریف شده برای وبسایت مشخص شود. یک تبدیل
به مشتری می تواند شامل رویدادهای مختلف از قبیل پر شدن یک فرم آنلاین توسط یک بازدید
کننده، یک خرید یا معیار دیگری مثل مدت زمان باقی ماندن یک بازدید کننده در وبسایت برای
مدتی معین یا بازدید از تعداد صفحاتی معین در نظر گرفته شود.

به عنوان مثال، یک وبسایتی که به فروش لباس زنانه مشغول است ممکن است معیار اصلی
تبدیل به مشتری خودش را فروش های خودش در نظر داشته باشد یا تعداد دفعاتی را در نظر
داشته باشد که یک نفر سبد خرید خود را تسویه کرده است. با قرار دادن یک هدف معین برای
تبدیل به مشتری بر اساس وارد شدن مشتری به یک صفحه خاص برای تسویه حساب، بازاریابان
می توانند هر ماه یا هر سال میزان کل فروش خود را به راحتی اندازه گیری کنند تا از میزان رشد
مستمر فروش خود اطمینان کسب کنند.

تبدیل به مشتری

تحلیل تبدیل به مشتری به عنوان یک ابزار بازاریابی

این فرایند می تواند برای بازاریابان فرصتی باشد تا روند حرکت آنها از معرفی تا تبدیل به مشتری
شدن را مرور کنند. یعنی بررسی کنند و ببینند آن دسته از افرادی که به مشتری تبدیل شدند،
چگونه و از چه روندی به آدرس صفحه تسویه حساب سبد خرید خود رسیده اند. از این طریق
بفهمند از چه منابعی بیشترین ورودی بازدید کننده را داشته اند و سرمایه گذاری های بیشتری
را بر روی آن منابع داشته و از صرف سرمایه و تبلیغات در منابع دیگر که اثربخشی ندارند،
خودداری کنند.

یا مثلا بررسی کنند و ببینند که کدام بازدید کنندگانی که تبدیل به مشتری شدند چه مقدار خرید
کرده اند و چه رفتاری از لحظه ورود به سایت تا زمان وارد شدن به صفحه تسویه حساب داشته و
چه کارهایی را انجام داده اند و بر اساس آن اقدام به برنامه ریزی برای بازاریابی و تبلیغات خود
بکنند.

این موضوع تحلیل می تواند برای مثلا یک وبسایت خبری، بجای تحلیل مقدار خرید یا … تحلیل
مدت زمان باقی ماندن در سایت یا بازدید از تعداد صفحات خاصی از سایت باشد که در نتیجه
می‌تواند به تهیه گزارشی ختم شده که به سفارش دهندگان تبلیغات ارائه شود.

در مجموع یک فرایند تبدیل به مشتری می تواند به عنوان معیاری برای هر هدف کوتاه مدت یا
بلند مدت بازاریابی در نظر گرفته شود. این موضوع بستگی به بازاریاب مورد نظر دارد که توجه
داشته باشد که اهداف مرتبط با تبدیل شدن به مشتری همگی بخشی جامع از یک طرح
بازاریابی دیجیتال است.

چگونه نرخ تبدیل به مشتری شدن را برای خودتان محاسبه کنید

نرخ تبدیل به مشتری وبسایت شما برابر با تعداد بازدید کنندگانی است که به سایت شما آمده و
چیزی را خریداری می کنند. در واقع فرایند تبدیل یک بازدید کننده به یک خریدار است. به منظور
محاسبه نرخ تبدیل به مشتری خودتان، باید فرایند پیگیری بازدید کننده در وبسایت داشته باشید
تا اطلاعات مورد نیاز شما در وبسایت جمع آوری شود.

روند انجام کار

ابتدا باید مشخص کنید که نیاز به محاسبه نرخ برای تولید سرنخ دارید یا فروش محصولات.

سپس باید اطلاعات مورد نظر را از طریق ابزار تحلیل آماده شده بر روی وبسایت جمع آوری کنید.

سپس در قدم بعدی از طریق فرمول ارائه شده در زیر نرخ تبدیل را برای خودتان محاسبه کنید.

فرمول بر اساس تولید سرنخ

تعداد سرنخ های بدست آمده / مجموع ترافیک سایت * ۱۰۰ = نرخ تبدیل

فرمول بر اساس فروش

تعداد فروش انجام شده / تعداد بازدید کننده از وبسایت * ۱۰۰ = نرخ تبدیل

همراهان عزیز، اگر تمایل دارید بطور حرفه ای برنامه بازاریابی را بشناسید و چگونگی تدوین آن را آموزش ببینید، می توانید در هفدهمین دوره طراحی برنامه بازاریابی که توسط مدرسه بازاریابی چیستا برگزار می شود، شرکت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این دوره کلیک کنید …

برچسب ها: بازاریابی اینترنتی, بازده سرمایه گذاری, تبدیل به مشتری, طرح بازاریابی, نرخ تبدیل به مشتری


کلیه مطالب این وب وب سایت از سراسر سایت های مجاز اینترنتی از نظر قوانین کشور جمهوری اسلامی ایران تهیه شده است. در صورت مشاهده مطالب خلاف قوانین لطفا به مدیریت اطلاع دهید تا حذف گردد.

Related Posts

دلیل فروش گوشی با کدملی تنظیم بازار است/ جلوگیری از خرید انبوه
مهاجران افغانستان مشکلی در مالکیت خطوط ارتباطی ندارند
تحریم مانع صادرات فناوری اطلاعات نمی شود
چرا و چگونه بازاریابی آنلاین و سنتی را ادغام کرد.