مرکز تخصصی آموزش تبلیغات کشور
راهاندازی و توسعه و نیز حفظ یک کمپین بازاریابی که در بین مخاطبین شما طنینانداز شود، نیازمند زمان و تلاش بسیار زیادی است. بااینوجود، بهعنوان یک متفکر استراتژیک، اما باید گفت که توسعه یک کمپین بازاریابی نیازمند ملاحظات بسیار زیادی هم هست. بههرحال همواره باید در پی کسب یک مزیت رقابتی بسیار مهم در اینگونه کارها باشیم.
بااینوجود گاهی اوقات اگر خودتان را در چنین موقعیتهایی ببینید، ممکن است که هر یک از این استراتژیهای بازاریابی زیر موجب شعلهور شدن انرژی خلاقانه شما شوند:
۱- با دیگر دوستان و همکاران متحد شوید
همکاری در حوزه بازاریابی مزایای مختلفی برای پیشبرد یک کمپین بازاریابی دارد. برای افراد و گروههای کمتجربهتر، زمانی که وارد همکاری با یک فرد یا گروه دیگر میشوید، عموماً تمایل به ارائه محتوای بهتر میکنید. علاوه بر آن، ایجاد همکاری و شراکت در حوزه بازاریابی عموماً ارزان تمام میشود، زودتر به موفقیت موردنظر دست پیدا میکند و برند شما در زودتر در معرض دید مخاطبان جدید دیگر قرار میدهد.
مثلاً half.com پیش از خریداری شدن توسط سایت ebay تنها در شهر Halfway از منطقه اورگان فعالیت داشت، اما پسازآن ضمن به دست آوردن مزایای بسیاری ازجمله سهام و … توجه بسیار زیادی را در سطح جهانی به خود جلب کرد. مثالی دیگر ازایندست زمانی است که برند Converse بهمنظور ضبط آلبومهای موسیقی با عنوان Rubber Tracks به مجموعه Guitar Center ملحق شد و سپس از توان ایجادشده برای تهیه مجموعههای ویدئویی استفاده کرد که باهدف و تمرکز بر موسیقیدانها تهیه میشد.
۲- پذیرای محتوای ایجادشده توسط کاربر باشید
بر اساس یک نظرسنجی که از ۸۳۹ نفر افراد متولد نسل وای بهعملآمده است، آنها ۵٫۴ ساعت در روز را صرف استفاده از محتوایی میکنند که توسط همکاران و همرتبههای آنها تولیدشده است. این بدان معنا است که ۳۰% از کل زمان آنها در استفاده از رسانهها به این بخش اختصاصیافته و در عمل رقیب ترکیب کلیه دیگر رسانههای سنتی (شامل چاپی، رادیو و تلویزیون) هست که ۳۳% از وقت این افراد را به خود اختصاص میدهند. در همین نظرسنجی این افراد اعلام کردهاند که محتوای ایجادشده توسط کاربر ۲۰% بیشتر از دیگر رسانهها بر تصمیم خرید آنها تأثیرگذار هست.
شما میتوانید به روشهای زیر از این استراتژی استفاده کنید:
– به اشتراکگذاری داستانهای شخصی مخاطبین (کمپین اقدام برای سرطان پستان توسط Estee Lauder)
– تبادل آرا و افکار (تبادل افکار Salesforce)
– در اختیار گذاشتن ابزار مناسب برای تهیه تبلیغات توسط آنها برای شما
– یا از طریق اشتراکگذاری طنز
۳- با تأثیرگذاران همکاری کنید
یک روش دیگر برای به دست آوردن مخاطبین جدید و افزایش آگهی از برند همکاری و مشارکت با تأثیرگذاران برتر در صنعت خودتان است. مثلاً برند Lowe که درزمینهٔ لوازمخانگی فعالیت دارد، گاهی شرایط لازم برای این همکاری را بر روی صفحه اینستاگرام خودش مهیا میکند و با این کار طرحها و ایدههای بسیار زیادی را از طراحان معروف به دست آوردن و از بین آنها برای توسعه کسبوکار خودش استفاده میکند و از طرفی مخاطبین بسیاری هم برای خودش به دست میآورد.
۴- به مشتریان کمک کنید تا یک مشکل یا مسئله را حل کنند
هرگز فراموش نکنید که کسبوکار شما در جریان است، فقط و فقط به دلیل اینکه به تولید راهحل برای مخاطبین و مشتریان خود مشغول هستید. برخی از روشهایی که با استفاده از آنها قادر کمک کردن به مشتریان برای حل مشکلات هستید به این قرار است: ارائه راهی برای خوشحال کردن آنها، تولید ابزار یا خدماتی که زندگی آنها را سادهتر میکند، گوش داد و یا پاسخ دادن به آنها، یا تولید و عرضه اپلیکیشن ها و یا ابزارهای مختلف برای آنها است.
همچنین میتوانید کمپینی همانند کمپینی که شورلت در برزیل راهاندازی کرد داشته باشید. در این کمپین برند شورلت در همکاری با یک شرکت حمل خودرو در زمان تماس رانندگانی که خودرو آنها خرابشده و نیاز به حمل خودرو داشتند، خدمات تست رانندگی با یک خودرو جدید شورلت بنام اورکا را بهرایگان ارائه میکرد و اجازه میداد که آنها پس از تحویل خودرو خودشان به ماشین حمل، با ماشین تست به مقصد موردنظر خودشان برسند. اینگونه هم در زمان مردم صرفهجویی شده بود و آنها به کار خود میرسیدند و هم اینکه خودرو جدید شورلت را امتحان کرده بودند.
ادامه دارد . . .
کلیه مطالب این وب وب سایت از سراسر سایت های مجاز اینترنتی از نظر قوانین کشور جمهوری اسلامی ایران تهیه شده است. در صورت مشاهده مطالب خلاف قوانین لطفا به مدیریت اطلاع دهید تا حذف گردد.