کمپین ۶ ماهه چین برای پاکسازی اپ ها


مرکز تخصصی آموزش تبلیغات کشور

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندپندنت، وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین اعلام کرد کمپینی ۶ ماهه برای پاکسازی مشکلات جدی در اپ های اینترنتی راه اندازی کرده که حقوق مصرف کننده را نقض می‌کنند، مختل امنیت سایبری هستند و تنظیم بازار را برهم می‌زنند.

وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین در یک هشدار آنلاین اعلام کرد شرکت‌ها باید سریع‌تر اپ های پاپ آپی را اصلاح کنند که کاربران را فریب می‌دهند، گمراه می‌کنند یا کاربران را وادار به استفاده از سرویس‌های ناخواسته می‌کنند.

این دستور بخشی از تلاش گسترده دولت چین برای قانونمند کردن صنایع فناوری و نظارت بر اطلاعات شخصی است. پیش از این نیز مقامات جریمه و مجازات‌هایی برای برخی از بزرگترین شرکت‌های فناوری چین تعیین کرده‌اند.

کمپین مذکور روز جمعه آغاز و روز یک شنبه پانزدهمین فهرست از اپ های نیازمند اصلاح نیز منتشر شد. وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین به ۲۲ مورد نقض قانون اشاره کرده که باید در اپ ها اصلاح شوند. یکی از این موارد پنجره‌های پاپ آپ است که یک چالش جدی به حساب می آیند.

دیگر موارد نیازمند اصلاح در اپ ها شامل مسدود کردن لینک‌های وب سایت‌های دیگر و دخالت در محصولات یا سرویس شرکت‌های دیگر، ایجاد تهدید برای امنیت اطلاعات (اشاره به رمزگذاری نکردن اطلاعات حساس هنگام انتقال) و عدم دستیابی به رضایت کاربران قبل از فراهم کردن اطلاعات برای طرف دیگر هستند.

در این اواخر رگولاتورهای چین سعی کرده‌اند قوانین ضد انحصار، امنیت اطلاعات و غیره را در چند شرکت بزرگ فناوری در حوزه‌های سرگرمی، خرده فروشی و بخش‌های دیگر اجرا کنند.


کلیه مطالب این وب وب سایت از سراسر سایت های مجاز اینترنتی از نظر قوانین کشور جمهوری اسلامی ایران تهیه شده است. در صورت مشاهده مطالب خلاف قوانین لطفا به مدیریت اطلاع دهید تا حذف گردد.

Related Posts

شبکه ملی اطلاعات پایدار و باکیفیت لازمه توسعه اقتصادی است
وی چت از دستور رگولاتور چینی اطاعت کرد
سهم اقتصاد دیجیتال از تولید ناخالص داخلی به ۱۰ درصد می‌رسد
اتحادیه اروپا از تیک تاک تحقیق می کند