گزارش برند؛ پگاه / آرامشی گرم بنوشید…


مرکز تخصصی آموزش تبلیغات کشور

رسانه تبلیغات - مجری تبلیغات۰


۲ دیدگاه

گزارش برند؛ پگاه / آرامشی گرم بنوشید…

دنیای تبلیغات-ثریا نوروزی- (توضیح: سرویس رسانه برند، سرویسی جدید از دنیای تبلیغات است برای برند های مطرح کشور که فعالیت های بازاریابی و مارکتینگشان را در فضای حرفه ای مطرح می کنند و خود را در معرض نگاه اساتید و علاقمندان این حوزه قرار می دهند. پگاه اولین برندی است که با آن سرویس رسانه ای برند رونمایی می شود. گزارشات و رپورتاژ آگهی ها بخشی از این سرویس است که به سفرش برندها فعالیتش را آغاز کرده…)

“آرامشی گرم بنوشید”.این شعار شرکت صنایع شیر ایران (پگاه) در چهارمین نمایشگاه قهوه, کاکائو و صنایع وابسته (کافکس) بود. اگرچه پگاه با محصولات لبنی خود برای مصرف کنندگان شناخته شده است و و در جدیدترین کمپین خود که به مناسبت بازگشایی مدارس اجرا کرد بر این جایگاه خود در صنعت لبنیات محکم تر از قبل تاکید نمود اما به نظر میرسد با افزایش محصولات جدید در سبد کالایی خود نظیر پودر قهوه, کافی میکس, هات چاکلت و …قصد دارد به مانند برخی رقبای لبنی خود به صورت جدی وارد این عرصه از بازار نیز شود.

812312870 106382 225x300 گزارش برند؛ پگاه / آرامشی گرم بنوشید...
اگر نگاهی به حرکتهای اخیر پگاه در مسیر ریبرندینگ آن بیاندازیم, اقداماتی همچون ایجاد تنوع و تغییرات در بسته بندی محصولات, اعلام دوستدار طبیعت بودن با محصولات پلاستیکی برگشت پذیر به عنوان مسئولیت اجتماعی خود و کمپین “دفتر و کتاب, لبخند و پگاه” که در جهت تغییر رویکرد و لحن آن در ارتباط با مصرف کنندگان به منظور ایجاد تصویر ذهنی بهتر و جایگاه یابی مناسب تر نسبت به گذشته میباشند, به نظر میرسد حضورش در حوزه محصولات نوشیدنی گرم مانند قهوه (که به نوعی کالای لوکس تلقی میشود) با اقدام اسپانسری آن از خانه سینما هم راستا باشد و شاید بتوان حضور ستاره اسکندری, بازیگر سینما و تلویزیون در غرفه شرکت صنایع شیر ایران طی نمایشگاه قهوه را نمودی از این هم راستایی تفسیر کرد. در این بین این سوال به ذهن میرسد که آیا پگاه تصمیم گرفته حمایت از هنرمندان را به عنوان مسئولیت فرهنگی برند خود انتخاب نموده و بسیار حساب شده و به صورت یکپارچه در این امر گام بردارد و یا اینکه دو مورد ذکر شده در بالا کاملا اتفاقی هستند. انتظار میرود بزودی این مسئله طی اقدامات تبلیغاتی آتی شرکت صنایع شیر ایران (پگاه) شفاف گردد.

812215260 112825 169x300 گزارش برند؛ پگاه / آرامشی گرم بنوشید...
دیزاین غرفه پگاه در نمایشگاه و رنگهای استفاده شده (قهوه ای تیر) در آن (بدون در نظر گرفتن محصولاتش) به نوعی با هویت برندی که اکثر مصرف کنندگان از این برند دارند کاملا متفاوت بود بطوریکه چنانچه نام شرکت و لوگوی آن بر بالای غرفه وجود نداشت شاید کمتر بازدید کننده ای تشخیص میداد که این غرفه و دیزاین متعلق به همان شرکتیست که زمانی در بسیاری خانه ها خامه آن در بسته بندی صورتی رنگ پیدا میشد و ماست موسیر تک نفره آن لذت خوردن چیپس را دو برابر میکرد. اگرچه همه میدانیم رنگ قهوه ای تیره معرف قهوه و هات چاکلت است اما شاید بهتر می بود از رنگهایی که یادآور پگاه هستند نیز استفاده میشد.
از طرفی, شعاری که بر روی پک محصولات پودری پگاه یعنی همان قوطی های چهارگوش قهوه ای رنگ درج شده است (آرامشی دلچسب) با شعاری که در نمایشگاه تبلیغ میشد (آرامشی گرم بنوشید.) به نوعی متفاوت است. اگرچه مرکزیت در هر دو شعار کانسپت “آرامش” است اما با توجه به فصل برگزاری نمایشگاه در اواسط مهر ماه و کماکان گرم بودن هوا, شعار نمایشگاه چندان مناسب به نظر نمیرسد.

 

812232987 80350 169x300 گزارش برند؛ پگاه / آرامشی گرم بنوشید...

در نهایت لازم به ذکر است اگرچه حرکتهای اخیر پگاه در جهت تغییردر هویت و تصویر ذهنی مصرف کنندگان در کل مثبت میباشد اما نباید فراموش کرد مجموع این اقدامات در صورت برخورداری از کلیتی هماهنگ و یکپارچگی, آن کارکرد برنامه ریزی شده و مورد هدف را خواهد داشت.

نویسنده :

دبیر سرویس بین الملل دنیای تبلیغات
کارشناسی ارشد مدیریت راهبردی کسب و کار با گرایش بازاریابی ,کارشناسی ارشد آموزش زبان انگلیسی و کارشناسی زبان فرانسه ,مسئول خریدهای خارجی شرکت مارگارین


Print Friendly and PDF

برای دریافت آخرین مطالب، اخبار و تحلیل های دنیای تبلیغات پست الکترونیک خود را در کادر روبرو وارد نمایید و ایمیل ارسالی را تائید نمایید تا هیچ مطلبی را از دست ندهید!



لینک منبع

دیدگاهتان را بنویسید