گوگل : در تبلیغات گوگل، فرمت فلش را به طور کامل کنار می‌گذاریم


مرکز تخصصی آموزش تبلیغات کشور

گوگل قصد دارد در سامانه‌های تبلیغاتی خود، استفاده از فایل‌های فلش را به طور کامل کنار بگذارد.

 

به گزارش [ibazaryabi.com] به نقل از پایگاه SmallBizTrends، گوگل گفته به جای Flash از HTML5 استفاده می‌کند.

 

بر این اساس، گوگل از ۳۰ ژوئن ۲۰۱۶ (۱۰ تیر ۱۳۹۵) آپلود آگهی‌های مبتنی بر فرمت فلش را در AdWords و در سیستم DoubleClick Digital Marketing غیرممکن می‌سازد و از ۲ ژانویه ۲۰۱۷ (۱۳ دی ۱۳۹۵) نیز نمایش این نوع تبلیغات را در شبکه نمایشی خود یا DoubleClick ناممکن می‌نماید.

 

سال‌هاست که فلش به دلایل مختلفی از جمله ضعف امنیتی، بسته بودن کدها و استفاده زیاد از باتری در تلفن‌های همراه، مورد انتقاد شرکت‌ها و کارشناسان قرار داشته است.

 

به همین دلیل شرکت‌ها آرام آرام قصد دارند با کنار گذاشتن فلش، به استفاده از استانداردهای موجود در وب از جمله HTML5 روی آورند.

 

تبلیغات گوگل

 

از دیگر شرکت‌های سرشناسی که عطای فلش را به لقایش بخشیده‌اند، می‌توان به آمازون – بزرگترین خرده‌فروشی دنیا – اشاره کرد.

 

در آیفون‌های اپل نیز از Flash Player پشتیبانی نمی‌شود.

 

به نظر می‌رسد این رویکرد جدید گوگل باعث می‌شود روند مرگ تدریجی فلش سرعت بگیرد.

 

استیو جابز مدیر عامل فقید اپل، سال‌ها پیش چنین روزهای بدی را برای فلش پیش‌بینی کرده بود.

 

با این تفاصیل، به نظر می‌رسد فضای وب تقریباً به طور کامل در حال کنار گذاردن فلش است، هر چند این روند ممکن است مدت زمانی دراز به طور انجامد.

 

شما برای آپدیت کردن آگهی‌های فلش به HTML5 در AdWords، دو گزینه اصلی در اختیاردارید: اول این‌که آگهی‌هایتان را به فرمت HTML5 تهیه و آپلود کنید، و دیگر آن‌که از ابزار خود گوگل ازجمله Google Web Designer برای ساخت آگهی‌های HTML5 استفاده نمایید.



کلیه مطالب این وب وب سایت از سراسر سایت های مجاز اینترنتی از نظر قوانین کشور جمهوری اسلامی ایران تهیه شده است. در صورت مشاهده مطالب خلاف قوانین لطفا به مدیریت اطلاع دهید تا حذف گردد.

دیدگاهتان را بنویسید