یک کمپین خلاقانه با گوشی‌های هوشمند


مرکز تخصصی آموزش تبلیغات کشور

خودبینی همیشه تنها گناه من بوده است. اگر فقط و فقط هر بازاریابی این حقیقت را به‌خوبی درک می‌کرد و قبول می‌کرد که مصرف‌کنندگان تنها به خودشان و نه محصولات مورداستفاده توجه دارند، مطمئناً تعداد فروش‌های بیشتری انجام می‌شد.

 

خوشبختانه برندها و آژانس‌های تبلیغاتی بسیار زیادی وجود دارند که این موضوع را به‌خوبی درک می‌کنند. برند Qualcomm اخیراً با استفاده از این حس تزلزل‌ناپذیر اهمیت دادن و توجه کردن به خود در مصرف‌کنندگان قدرت پردازنده‌های جدید مورداستفاده قرارگرفته درگوشی‌های هوشمند را که تولید این برند است، به نمایش گذاشته است.

 

اتاق عکس

هنر عکاسی ۳۶۰ درجه با استفاده از دوربین ثابت مفهوم جدید نیست اما اخیراً از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار شده است و فن‌آوری‌های روز امروزی به‌خوبی و راحتی این موضوع را ممکن می‌سازد.

 

کمپین خلاقانه

 

عکاسی ۳۶۰ درجه با استفاده از دوربین‌های ثابت در زمان و حالتی ممکن می‌شود که سوژه عکاسی از هر زاویه توسط دوربین‌های مختلف محیط شده باشد. این بدان معنا است که وقتی یک دوربین عکسی را می‌گیرد، تمامی زوایا در عکس قرار داشته و به هر بیننده اجازه می‌دهد تا سوژه را از هر زاویه‌ای ببیند. برند Qualcomm که یک تولیدکننده فن‌آوری و تجهیزات ارتباطی و مخابراتی است به این منظور گوشی‌های هوشمندی را در یک کمپین خلاقانه با استفاده از پردازشگرهای Snapdragon راه انداخته است تا فرصتی برای داشتن یک تصویر ۳۶۰ درجه را به مخاطبین و مصرف‌کننده‌های خودش بدهد.

 

نتیجه

زمانی که یک بازاریاب فرصتی را برای مردم برای انجام دادن کاری که از آن لذت می‌برند، فراهم می‌آورد، مانند گرفتن یک عکس سلفی رایگان، تقریباً می‌توان گفت که شکست خوردن این کمپین غیرممکن است.

 

مردم خودشان را دوست دارند و به همین دلیل است که سلفی به‌نوعی تبدیل به یک دفتر خاطرات جدید برای مردم شده است. برند Qualcomm تنها یک فرصت برای گرفتن یک عکس از خودشان برای مردم و مخاطبین فراهم نیاورده است بلکه فرصتی برای گرفتن یک عکس منحصربه‌فرد و ویژه از آن‌ها توسط خودشان فراهم آورده است.

 

 

درنتیجه این برند تنها موفق به جلب‌توجه شرکت‌کنندگان به این کمپین نشده است، بلکه وی مردم و مخاطبین را به سمت برند و نام خودش جلب کرده است. در این کمپین مردم مختلفی که هر یک قادر به انجام کارهای مختلف از قبیل رقص بِریک، آتش دمیدن از دهان، انجام حرکات آکروباتیک و انجام نمایش‌های مختلف همراه با سگ خودشان بودند به همراه بسیاری از افراد دیگر به‌عنوان تماشاچی جذب‌شده و هر یک به انجام کاری متفاوت پرداختند.

 

درنهایت برند Qualcomm مجموعه‌ای از تصاویر مختلف و متنوع را به دست آورد و دراین‌بین تعداد افراد بسیار زیادی را به دست آورد که تا ابد از اینکه برای اولین برند Qualcomm فرصت داشتن یک عکس ۳۶۰ درجه را برای آن‌ها فراهم کرد، با دیگران صحبت می‌کنند.

 

اما این بازهم کافی نیست

بااین‌وجود بازهم این صحنه شیرین‌کاری ایجادکننده یک کمپین خلاقانه ماندگار و کامل نیست. چراکه این برند یک ویژگی ذاتی و درونی برای هر گوشی هوشمندی به شمار می‌آید و همواره این امکان وجود دارد که شرکت‌کنندگان در این کمپین خلاقانه خیلی راحت از آن فاصله گرفته و تنها نام برند گوشی هوشمندی را به خاطر بیاورند که در این کمپین از آن استفاده‌شده است و اصلاً کاری به پردازشگر قرارگرفته در دل این گوشی‌ها هم نداشته باشند و این درسی به‌یادماندنی برای هر بازاریابی است.

 

حافظه کوتاه‌مدت مردم به سمت محصولات و برندهایی سوق پیدا می‌کند که با چشم خود شاهد حضور آن‌ها هستند. اگر محصول تبلیغ و ترویج‌شده یک فن‌آوری ذاتاً مخفی در دل محصول دیگری باشد، پس باید به دنبال راه دیگری برای نشان دادن آن باشند.

 

کلام آخر

این به این معنا نیست که کل این کمپین خلاقانه بی‌ارزش بوده و هیچ به‌حساب می‌آید. برعکس، برند Qualcomm به‌خوبی به برندها و شرکت‌های دیگر نشان داده است که چگونه می‌توانند با استفاده از محصول و خدمات وی اثری از خود بر جای بگذارند که هرگز از خاطر مصرف‌کننده‌های نهایی حذف نمی‌شود و تنها نکته باقی‌مانده دراین‌بین دیده شدن خود برند است و بس!!!



کلیه مطالب این وب وب سایت از سراسر سایت های مجاز اینترنتی از نظر قوانین کشور جمهوری اسلامی ایران تهیه شده است. در صورت مشاهده مطالب خلاف قوانین لطفا به مدیریت اطلاع دهید تا حذف گردد.

دیدگاهتان را بنویسید